rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

28 Jun, 2011

Komunis la pulak!!


HAHA..macam-macam idea yang ditimbulkan oleh UMNO ni. Mereka akan kata apa saja asalkan perhimpunan BERSIH gagal. Takut sungguh UMNO kali ini. Apa yang peliknya, Perkasa dan Pemuda UMNO pun berkumpul jugak. Siap Mahaguru silat lepasan Pulau Jerjak lagi mau turun lawan BERSIH. Kenapa hanya BERSIH saja disalahkan berkumpul haram. Yang 3 puak lagi tu...apa cerita? Malaysia Oh Malaysia...


Komunis resapi Bersih

KUALA LUMPUR 27 Jun – Ancaman terhadap keselamatan negara melalui gerakan komunis yang kini meresapi demonstrasi haram, Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) berada pada tahap membimbangkan.

Ini kerana, gerakan tersebut yang diketuai oleh Parti Sosialis Malaysia (PSM) dikesan bersekongkol dengan ejen asing dari Filipina dan Korea Selatan untuk menyebarkan propaganda jahat bagi menggulingkan kerajaan.

Hakikat itu terbukti selepas sekumpulan 29 ahli PSM bersama seorang lelaki Filipina, Romeo Castillo, 59, dan seorang warga Korea, Min Young Song, 24, ditahan di hadapan Kolej Matrikulasi di Ledang, Johor, Sabtu lalu.

Sumber memaklumkan kepada Utusan Malaysia, kedua-dua warga asing itu memasuki negara ini atas pembiayaan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) asing, yang berpangkalan di luar negara bagi memastikan Malaysia huru-hara.

“Kita tidak menolak kemungkinan Castillo ini mempunyai kaitan dengan Parti Komunis Filipina yang banyak membunuh rakyat negara itu melalui gerakan bersenjata sehingga disenarai sebagai gerakan pengganas.

“Young Song ini pula yang memasuki Malaysia sejak 19 Mac lalu merupakan ahli pertubuhan 18 Mei, di Korea, dan dia hadir atas tajaan National Democratic Institute (NDI) yang berpangkalan di Amerika Syarikat.

‘‘Warga Korea itu kini ditahan di bawah Akta Imigresen dan akan diusir serta-merta.

“Kini semuanya jelas bahawa Bersih sebenarnya terlalu kotor, mereka bukan lagi berjuang untuk sistem pilihan raya yang adil tetapi sebenarnya bertujuan untuk memusnahkan keamanan negara,” katanya.

National Democratic Institute adalah salah sebuah organisasi di bawah National Endowment of Democrasy (NED) yang dinaungi bekas Setiausaha Negara AS, Madeline Albright, iaitu sekutu Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika zaman reformasi.

Semalam, 31 penyokong Bersih yang diketuai pemimpin PSM, Dr. Jeyakumar Devaraj ditahan dan polis menemui baju T tertera gambar pemimpin komunis yang diangkat sebagai ‘kesatria’.

PSM nafi mahu hidupkan fahaman komunis

KUALA LUMPUR 27 Jun - Meskipun mengakui menyokong dan mengiktiraf sumbangan Parti Komunis Malaya (PKM) kerana didakwa turut memperjuangkan kemerdekaan, Parti Sosialis Malaysia (PSM) hari ini menafikan dakwaan bahawa mereka cuba menghidupkan kembali fahaman komunis.

Sebaliknya, Setiausaha Agung PSM, S. Arutchelvan menyifatkan dakwaan itu adalah tohmahan oleh Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) sebagai usaha menggagalkan perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) 9 Julai depan.

Menurutnya, segala bukti yang ditemui polis semalam bukanlah sesuatu yang menghairankan kerana baju yang tertera gambar pemimpin PKM itu boleh didapati di mana-mana termasuk di pasar malam dan Chow Kit.

"Saya tidak hairan semua itu kerana saya pun ada sapu tangan tertera gambar Che Guevara (Pemimpin Gerila Cuba). Sejak dahulu, sesiapa juga yang cuba mengenakan kerajaan dilabel sebagai komunis dan kami menjadi mangsa terbaru.

"Kami iktiraf sumbangan puak kiri dan kanan termasuk Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM), Angkatan Wanita Sedar (AWAS) dan Angkatan Pemuda Insaf (API) serta PKM dalam memperjuangkan kemerdekaan negara. Bagaimanapun itu tidak bermaksud bahawa kita ahli mereka," katanya pada sidang akhbar di Lobi Parlimen di sini, hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!