rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

12 Jun, 2009


umno kian takut:

PAKATAN RAKYAT DITUKAR PAKATAN PEMBANGKANG



Sedar tak anda sejak sebulan yang lalu pihak media UMNO seperti TV3, RTM, Radio, Utusan Malaysia, Berita Harian dan sekutunya tidak lagi berani menyebut ungkapan 'rakyat' yang diguna pakai oleh Pakatan Rakyat. Sebaliknya semua sebutan Pakatan Rakyat yang dibacakan dalam siaran berita TV , radio tidak lagi menyebut Pakatan Rakyat tetapi disebut Pakatan Pembangkang.



Kenapa agaknya pihak UMNO ni bimbang sangat untuk menyebut Pakatan Rakyat? Mungkin sebutan tersebut mencerminkan kekuatan pakatan sesama rakyat agaknya. Sebab itulah 'arahan' dikeluarkan supaya tidak disebut perkataan rakyat.

Mereka terlupa, dengan penggunaan Pakatan Pembangkang, seolah semua negeri di Malaysia Solid di bawah pemerintahan Kerajaan Barisan Nasional. Bagaimana dengan negeri seperti Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan? Bolehkah juga kita memanggil geng-geng UMNO, MCA dan MIC sebagai pakatan pembangkang jugak?

Memang amat ketara sekali ketakutan pihak UMNO ni. Jika kita lihat sekitar 90an, Pembangkang ketika itu yang di ketuai oleh Presiden Semangat 46, Tengku Razaleigh Hamzah telah menubuhkan Gagasan Rakyat. Tetapi ketika itu, UMNO bawah Tun Mahathir Mohammad tak pula takut menyebut perkataan rakyat. Tak pula disebut Gagasan Pembangkang ketika itu.

Benarlah kata-kata SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT. Hari ini sudah ada yang takut menyebut perkataan rakyat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!