rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

15 Ogos, 2011

IBRAHIM MENYALAK LAGI...


Inilah kerja si Ibrahim lagi. Ugut..ugut dan ugut. Tapi semua orang dah faham perangai dia terutama ketika perhimpunan Bersih tempohari. Cakap berdegar-degar, tapi tiba masa, dia menyorok. Serupa la dengan kes terbaru ni. Dia cuba jadi jaguh. Dalam satu kenyataan lain, Ibrahim dakwa Perkasa sekarang dah ganti tugas PAS pertahankan Islam. Hahaha...hari tu Utusan hina Islam, ke mana Ibrahim Ali? Pertahan Islam konon.


Perkasa beri kata dua kepada Jabatan Peguam Negara
KUALA LUMPUR 14 Ogos - Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) hari ini memberi kata dua kepada Jabatan Peguam Negara supaya mendakwa segera Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih), Datuk S. Ambiga, atau bakal berdepan dengan tindakan luar jangkaan daripada pertubuhan itu.

Pada masa sama, presidennya, Datuk Ibrahim Ali juga menuntut Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail supaya mengambil tindakan undang-undang ke atas pelaku video seks yang 99.9 peratus menyerupai Datuk Seri Anwar Ibrahim serta mendakwa pihak yang mahu menjadikan Kristian sebagai agama rasmi.

Katanya, cubaan kumpulan paderi Kristian dengan pemimpin DAP di Pulau Pinang untuk menjadikan Kristian sebagai agama rasmi baru-baru ini, jelas bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan tetapi beliau pelik, kerana sehingga sekarang tiada seorang pun daripada kumpulan tersebut yang dihadap ke mahkamah.

"Kerajaan jangan cuba hendak bermain politik dalam isu ini. Jangan sampai kami hilang keyakinan terhadap kerajaan kerana lambat bertindak bagi menguatkuasakan undang-undang. Di mana terhalangnya tindakan ke atas ketiga-tiga pihak ini? Siasatan polis yang lambat atau peguam negara sengaja melengah-lengahkannya?

"Kes Ambiga sahaja terdapat 4,000 laporan polis daripada rakyat Malaysia. Apakah Ambiga ini lebih istimewa daripada rakyat Malaysia yang lain? Trio Datuk T juga sudah dihadapkan ke mahkamah dan menerima hukuman tetapi bagaimana dengan pelaku yang disahkan pakar 99.9 peratus ialah Anwar? Kenapa sampai sekarang tiada tindakan?

"Perkasa bagi tempoh kepada kerajaan, kalau tiada juga sebarang tindakan kami akan mengambil satu tindakan yang di luar jangkaan. Sehingga hari ini kami hormati dan patuh kepada undang-undang negara tetapi jangan salahkan kami selepas ini kalau Perkasa bertindak," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Dalam perkembangan berasingan, Perkasa bertindak membakar The Star sebagai bantahan terhadap kebiadapan akhbar berbahasa Inggeris itu menyiarkan iklan sajian 'babi panggang' untuk menu Ramadan baru-baru ini.

Menurut Ibrahim, tindakan itu diambil selepas pihaknya tidak berpuas hati dengan permohonan maaf akhbar tersebut yang disifatkan seperti 'melepas batuk di tangga' selain tidak sensitif dengan kemuliaan Ramadan.

"The Star tidak perlu memperbodohkan kami. Saya percaya iklan itu sengaja disiar bagi menguji perasaan umat Islam di negara ini dan sebagai Presiden Perkasa, saya merestui tindakan membakar akhbar ini sebagai pengajaran terhadap kebiadapan mereka," katanya.sumber-utusan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!