rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

12 Disember, 2011

IBRAHIM ALI SAKIT HATI...


Minggu ni ada 2 nada dari Ibrahim Katak ni.    Satu nada mengutuk dan satu lagi nada membodek 100%. Cuba korang nilaikan sendiri.  Satu kutuk MB Selangor. Satu lgi bodek melangit PM. Haha...pilihanraya dah dekat beb! Ibrahim makin gelabah. Minta simpati Najib la tu.  Tidur malam mesti tak lena si katak ni. Bimbang terlepas kerusi Pasir Mas....lubang kubur dah gali ke Brahim....?

Ibrahim kutuk tindakan MB Selangor

KUALA LUMPUR 11 Dis. - Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali mengutuk tindakan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang menyampaikan ucapan taat setia berunsurkan politik semasa Istiadat Hari Keputeraan dan Pengurniaan Darjah Kebesaran Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini.
Beliau yang hadir pada istiadat yang berlangsung di Istana Alam Shah, Klang berasa sedih dan dukacita dengan tindakan Menteri Besar Selangor itu kerana tidak mencerminkan budaya Melayu Islam.
"Istiadat itu sepatutnya dimurnikan dengan ucapan taat setia kepada baginda dan bukannya ucapan politik yang mengutuk pihak-pihak tertentu dalam pelbagai isu.
"Itu tidak kena pada tempatnya dan saya tiada pilihan selain mengutuk sikap berkenaan yang nyata di luar batasan demi kesejahteraan dan kedaulatan raja-raja Melayu yang merupakan 'payung' rakyat, negeri dan negara," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Menurut Ibrahim, tidak sepatutnya mana-mana Menteri Besar atau Ketua Menteri mengambil peluang meraih simpati ketika berucap sempena istiadat berkenaan.
"Kelakuan Menteri Besar Selangor itu berbeza dengan pemimpin negeri-negeri di bawah pentadbiran kerajaan Barisan Nasional (BN). Saya mahu bertanya apakah ucapan yang disampaikan itu mewakili orang Melayu Islam atau semua kaum.
"Beliau tidak seharusnya lupa bahawa jika tiada orang Melayu, tiada juga beliau sebagai Menteri Besar Selangor memandangkan majoriti rakyat Selangor adalah orang Melayu," jelasnya.
Katanya, sememangnya rakyat Malaysia terdiri daripada pelbagai kaum tetapi di dalam Perlembagaan negara masih ada lagi perkara-perkara yang tersirat dari segi kedudukan Islam, raja-raja Melayu dan adat istiadat Melayu.
"Saya berharap semoga selepas ini perkara seumpama ini tidak berulang dan majlis-majlis istiadat dicemari dengan emosi serta nafsu politik pihak-pihak tertentu yang mementingkan diri apabila membawa kepentingan parti," ujarnya.



Najib ‘role model’ terbaik- Ibrahim Ali


KUALA LUMPUR 10 Dis. - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak adalah ‘role model’ terbaik untuk generasi muda kerana kejayaan beliau mengatasi sepenuhnya jurang antara generasi dalam tempoh kurang dua tahun selepas mengambil alih tampuk pemerintah negara.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, Najib seorang pemimpin yang tidak takut menongkah arus apabila tampil berani melaksanakan transformasi bagi mendekatkan dirinya dengan generasi muda.

“Penghayatan beliau terhadap aspirasi orang muda dengan mengaitkan masa depan negara adalah masa depan mereka, berjaya menarik sokongan generasi muda terhadap kepimpinannya. Najib tidak takut kepada darah muda ketika ramai pemimpin lain gerun kepada semangat itu.

“Pendekatan yang dipelopori menerusi media sosial sehingga boleh mengajak generasi muda menonton bola sambil minum teh di rumahnya adalah satu sikap yang amat mempersonakan. Pendek kata Najib telah menjadi ‘role model’ kepada generasi muda,” katanya di sini hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!