rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

29 Ogos, 2012

MUSA HITAM TAHU PERANGAI MAHATHIR

Makin hari makin terdedah sifat buruk Mahathir yang semakin hari  terdedah!! Paling terbaru  pendedahan yang dibuat oleh Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad. Walaupun perbualannya  dengan Tun Musa Hitam bekas Timbalan Perdana Menteri, begitu simple sekali, tapi amat bermakna.
Semoga apa yang diperkatakan oleh Tun Musa Hitam sedikit sebanyak dapat memberi kita 'clue' apa yang sedang dialami oleh Dato Seri Anwar Ibrahim yang terang-terang difitnah. Harap banyak lagi pendedahan lain lagi selepas ini...

Hari Raya Kedua: Bertemu Tun Musa Hitam



Pada Hari Raya kedua, seperti kebiasaan saya bersama keluarga beraya di rumah Bapa Saudara saya iaitu Dato Zaidan Othman. Beliau adalah adik lelaki ibu saya. Semua ahli keluarga berkumpul di situ termasuklah abang saya Tan Sri Shahrir bersama bapa serta emak saudara dan sepupu saya. Walaupun hubungan kekeluargaan kami semua adalah baik, seperti biasa, mereka yang pro-PR akan lebih bersama saya dan yang sebaliknya akan lebih bersama dengan abang saya. Hanya kali ini ada sedikit kelainan apabila muncul Tun Musa Hitam dan keluarganya bersama!

Rupa-rupanya Tun Musa Hitam adalah kawan baik Bapa Saudara saya Dato Zaidan. Tun merupakan pengapit semasa Dato’ Zaidan bersanding dan adalah junior setahun kepada beliau. Katanya, semasa kelam kabut pada hari persandingan, Dato Zaidan terlupa mengikat tali kasutnya dan beliau terpaksa melutut untuk mengikatkan tali kasut sahabatnya itu. Malahan, seperti kebiasaan pada masa itu, pengapit terpaksa bermalam bersama dengan bakal pengantin lelaki pada malam sebelum persandingan! Takut pengantin lelaki lari kut?

Tun juga turut bersalaman dengan saya dan duduk di kerusi bersebelahan saya. Dia menceritakan hal dirinya dan menyatakan bagaimana pada tahun 1986 merupakan tahun yang amat mencabar bagi dirinya. Penceraiannya dengan isterinya yang dari berasal dari Peru dan juga tekanan politik yang terpaksa beliau hadapi sungguh hebat. Saya pun terus bertanya, “mengapa Tun berundur dan tidak melawan apabila Dr. Mahathir berusaha menjatuhkan Tun?”. Tun Musa menjawab dengan nada yang selamba, “kalau saya lawan, maka saya pasti akan dituduh seorang homoseksual malahan mengadakan hubungan seks dengan binatang dan lain-lain. Kamu tidak kenal dia (Dr. M) sepertimana saya. Pada masa itu juga saya tidak ada kekuatan kewangan. Duit semua dipegang oleh Daim.”
Selepas makan dan sebelum Tun ingin meninggalkan rumah bapa saudara saya, beliau menguatkan suaranya dan berkata secara seloka, “saya tidak tahu apa yang akan berlaku dalam pilihan raya yang akan datang, tetapi di Lembah Klang saya ingin melihat kamu menang”, sambil menunjuk ke arah diri saya, “dan di Johor pula, Shahrir seorang sahaja yang menang!” Kami semua yang mendengarnya tergelak. “Shahrir seorang sahaja (dari BN) menang?” tanya saya. “Itu sudah pasti tidak senang didengari oleh Dr. Mahathir!” kata saya lagi. Tun tersenyum dan berkata, “I won’t tell you who I voted for in the last election”.

Zaman berubah seperti juga manusia.

WaLlahu 'Alam
KHALID SAMAD

4 ulasan:

  1. pemuda umno / perkasa x bantai musa hitam ke?

    -pemuda ampang-

    BalasPadam
  2. TPM sekor ni fiasco & pengecut,berani salak dari jauh je. Anyway, good try but you are no longer relevant.

    BalasPadam
  3. Kenapa Khalid Samad leh caya orang yang PAS sendiri marah sebab bunuh Ibrahim Libya..... bangang ke apa Khalid Samad ini????

    BalasPadam
  4. Tun Musa masa you sudah berlalu biarlah ia berlalu kika tidak mahu menyumbang kepada kerajaan tapi janganlah merosakan nya .Ingat tun UMNO bukan untuk seorang Melayu Tapi UMNO ditubuhkan untuk Semua melayu agar bersatu .....Kalau tun cakap masa tu tun tak ada wang sebab wang dipegang oleh Daim .....Apa maknya nya ?TUN mengamalkan politek wang ke?Kepada tun musa hitam anda telah menjalankan tugas dengan baik sehinga anda melepaskan jawatan .......Rayaat tahu anda meletak jawatan ......Apa sebabnya itu soal tun dengan Tun mahatir ....tak payahlah dipanjangkan .......Allah maha mengetahui lagi bijaksana .

    BalasPadam

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!