rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

28 September, 2012

PANAS....!! USTAZ ZAHAZAN DITUDUH MURTAD

Panas dan kecoh...bila Ustaz kesayangan ramai Ustaz Zahazan Mohamed dituduh murtad oleh seorang yang bernama ustaz syafiq. Ini berpunca dari sebuah tulisan Ustaz Zahazan yang tersiar menerusi sebuah majalah terbitan Karangkraf (kalau tak silap).
Gerun betul aku baca facebook ustaz Syafiq ni. Semua orang tak betul. dia je bagus.
:
inilah ustaz syafiq bersama ustaz abdullah saamah yang terima duit RM2 juta tu.

Penulis tak berani komen apa-apa. Kenapa mesti tuduh melulu? Bukankah elok bersemuka dengan Ustaz Zahazan terlebih dahulu sebelum menuduh? Perselisihan pendapat dikalangan ulama merupakan perkara biasa. Harap dapat diselesaikan cara baik. Insyaallah.

12 ulasan:

  1. Abu syafiq ni cetek ilmu walo pong ngaji ajhar.. ape ngaji ajhar dah baguih ke? org pompuang arab mesir pakai skirt pong lebih hafal quran dari abu syafiq ni.. aku gerenti dia takde hujah cume nak cari poblisiti ajee... ape persamaannya? abu syafiq & pompuang mesir tu same aje dari segi x faham ilmu agame walo pong dok mesir, hahaha....

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak baik ngata oghang,nanti oghang ngata kita. Allah akan balas balik kat kita. kalau dari mata kasar yg tak betol kita bole terus tegor (kalau berani).Hanya doa yang bertalu talu dapat membetolkan perkara yg tak betol.positif allways. Subhanallah.

      Padam

  2. http://langitilahi.com/10112

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=3972811124083&set=a.1876090947389.2093336.1394678315&type=1&theater

    BalasPadam
  3. Kalau dah geng Abdullah Samaah, fahamlah kita jenis ustad ni.Tak lama lagi dapatlah RM2 juta. Syoruuuu punya pasal.

    BalasPadam
  4. Kenyataan Ustz Zahazan seperti mana yang dipaparkan
    jelas menunjukkan penghinaan terhadap Rasulullah s.a.w.jadi Ustaz tu respon berdasarkan kenyataan itu. Tindakan itu memang selayaknya apabila ada yang menghina junjungan Nabi Muhammad s.a.w.
    Ustaz ini pun bukan menuduh tapi menyatakan langsung dan minta Ustaz Zahazan bertaubat. Yang @ terang tu beaar dimana? Dalam perkara belajar dimana tidak menjadi soal pokoknya kefahaman
    aqidah itu. Mengeluarkan kenyataan biarlah dengan dalil nas bukan sesedap rasa mengikut yang terlintas. Kekadang dirasakan betul tapi ianya tidak betul. Wallahu a'lam.

    BalasPadam
  5. Abu Syafiq kaki buruk dan hodohkan ustaz yang tak sealiran dengan yang dia paham. Kalu orang yang di anggap wahabi habis di sesatkan siang malam. Ustaz jenis mulut HODOH .. Celakalah kau Abu Syafiq!

    WAA

    BalasPadam
  6. orang jenis ini tak boleh dimaafkan .... kalau dimaafkan dia jadi melampau dan akan buat lagi nanti .....

    BalasPadam
  7. apa gadoh gadoh buat debat terbuka antara ust zahazan dan ust abu syafiq.mohon la ulamak ulamak ni jangan wat kenyataaan ikut kefahaman masing-masing dan orang di sana jangan lah menambahkan kekeliruan yang tak tau pangkal hujungnye...

    BalasPadam
  8. kita pun dah maklum apa permasalahan yang sebenarnya...baca kat majalah lepas tu buat statement..sepatutnya sebagai seorang muslim perlu periksa dahulu..awak pulak pangkat ustaz..ikut la cara ustaz..bukankah maruah seorang muslim itu lbih utama dari ka'abah..fikirkan...

    BalasPadam
  9. Baca apa yg d tuliskn oleh ustaz zahazan pn dh paham.. tp knapa ustaz shafie tu x paham?? Dia buta huruf kot... baca le sejarah nabi btul2 waktu bila nabi dpt wahyu tu.. dn bila nabi d angkat mnjadi rasul?? bkn ke umur 40thn..budak darjah 6 pn hafal!! Tau nk hentam dn fitnah sje.. fitnah tu dosanye lebih besar dr membunuh la..

    BalasPadam
  10. orang yang memberikan komenpun perlu berilmu.. jangan sedap komen je.. jangan terlalu taksub dengan sesiapa sampai tak boleh ditegur.. berdasarkan kenyataannya dah betul apa yang diberikan teguran tu.. nabi kita walau terima wahyu umur 40 tahun tapi nabi kita telah dididik oleh Allah sejak dari awal.. banyak peristiwa yang membuktikan yang baginda beragama dan beriman kepada Allah sebelum disampaikan wahyu kepada baginda..Baginda dijaga oleh Allah daripada kemungkaran dan kesyirikan.. baginda tidak pernah menyembah berhala kerana baginda sentiasa dilindungi Allah.. Masakan Allah tidak menjaga dan membenarkan akidahnya dipesongkan sedangkan baginda Rasulullah adalah kekasih Allah.. penghulu para rasul dan nabi.. oleh itu berikanlah komen berdasarkan ilmu pengetahuan jangan memaki hamun sebarangan... kalau anda seorang yang arif tetang wahyu kenabian dan kerasullah anda pasti berfikir panjang sebelum membuat ulasan di sini..

    BalasPadam
  11. Korang bergaduh je keje nye. aku terajang dua-dua baru tahu.sebok nak menkapirkan orang. hak kau ke. tau ade dalil ape seme tapi sudah la membenakkan otak orang mude dengan sifat2 cepat melatah dan gelojoh macam babi makan najis. tanye diri apa yg ko dah sumbangkan kepada masyarakat sekeliling. bukan asyik beri ceramah duk condemn sana, condemn sini. betol punye serban la korang ni. betul lah kata nabi, akhir zaman ni, puak2 yg jahil agama yg banyak menolong agama. sebab ahli2 agama yg lain sibuk dengan kotor kat jubah masing2. sibuk dengan pandangan umum utk berpolitik. hentak kepale korang kat pokok la.bergaduh je keje. keje nak bubuh perkare negatif je kat kepale otak orang mude ni.

    BalasPadam

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!