rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

19 Oktober, 2011

JANGAN GUNA TERAPI OZON



Jangan amal terapi ozon, chelation


Dr. Hasan Abdul Rahman


KUALA LUMPUR 18 Okt. - Pengamal perubatan dinasihatkan supaya tidak mengamalkan terapi ozon dan chelation (mengenyahkan logam berat dalam badan) sebagai kaedah rawatan untuk pesakit kerana tiada bukti ia mampu merawat sebarang penyakit.

Presiden Majlis Perubatan Malaysia, Datuk Dr. Hasan Abdul Rahman (gambar) berkata, kesimpulan itu dibuat selepas majlis berkenaan mengadakan perbincangan mendalam serta memperoleh maklumat saintifik dari dalam dan luar negara.

"Tiada bukti yang menyokong penggunaan terapi itu dapat memberi sebarang kesan berfaedah kepada pesakit yang menjalaninya.

"Kajian lanjut masih perlu dilakukan bagi memastikan keberkesanan dan juga keselamatan terapi berkenaan kepada pesakit," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Beliau yang juga Ketua Pengarah Kesihatan berkata, terapi itu tidak seharusnya digunakan kecuali untuk tujuan penyelidikan sehingga dibuktikan ia mendatangkan faedah kepada pesakit.

Hasan seterusnya menasihatkan orang awam supaya tidak menjalani terapi itu dan sebarang risiko berkaitan rawatan tersebut harus ditanggung sendiri.

Terapi Ozon Vs RxOzone (The All New RxWater)

Sumber: Petikan Sisipan Kesihatan Mingguan Malaysia ~ Ahad 17 April 2011
Oleh NORAINI ABD. RAZAK
noraini.razak@utusan.com.my

TERAPI ozon semakin mendapat tempat di kalangan masyarakat di negara ini yang mahu mencuba rawatan alternatif. Namun begitu masih ada berpandangan terapi ozon menyamai rawatan hemodialisis. Ini kerana kaedah serta mesin yang digunakan untuk terapi ozon kelihatan menyerupai mesin untuk rawatan pesakit buah pinggang. Hakikatnya - terapi ozon dan hemodialisis adalah rawatan yang berbeza.

Dr. Nik Baizura Sabiamad ketika ditanya tentang terapi ozon menjelaskan lebih lanjut perihal rawatan tersebut. Penasihat Perubatan Ozone Medical & Rejuvenation Specialist Centre itu memberitahu kaedah terapi ozon yang ditawarkan di situ adalah Extracorporeal Blood Oxygenation and Ozonation (EBOO). Kaedah tersebut diperkenalkan pada 1999 di mana darah pesakit dikeluarkan kemudian disaring lalu dialirkan udara ozon-oksigen.

Tempoh rawatan yang memakan masa sejam itu secara keseluruhannya akan melibatkan satu per tiga daripada keseluruhan darah dalam tubuh seseorang dikeluar dan disaring sebelum dialirkan ozon-oksigen.

Proses tersebut menurut Dr. Nik Baizura dibuat secara beransur di mana sebanyak 30 mililiter darah dikeluarkan setiap minit menghasilkan 1800 mililiter sepanjang sejam proses rawatan dijalankan.
Melalui kaedah EBOO, darah akan dialir keluar ke satu penapis di mana kuman, sel-sel kanser, kolesterol, toksin dan sebagainya akan ditapis. Selepas itu barulah proses oksigenasi dan ozonasi bermula. Darah yang telah disaring dialir semula ke dalam badan pesakit.

Dr. Nik Baizura yang berkelulusan doktor perubatan memberitahu, setiap pesakit yang mahu menjalani terapi ozon akan menjalani pelbagai pemeriksaan awal untuk menentukan tahap kesihatan. Pemeriksaan tersebut juga bertujuan melihat apa sebenarnya masalah yang dihadapi pesakit.

Sejak dibuka lebih dua tahun lalu, pusat tersebut telah berjaya 'menunaikan' harapan banyak pesakit yang menderitai pelbagai jenis penyakit.

''Ada pesakit kencing manis, lumpuh, gout dan darah tinggi yang setakat ini semakin menunjukkan perubahan memberangsangkan,'' kata Dr. Nik Baizura. Paling penting menurut beliau, matlamat utama rawatan ozon yang ditawarkan di pusat itu bertujuan mengurangkan penggantungan pesakit terhadap ubat-ubatan. ''Alhamdulillah matlamat kami mencapai sasaran serta dapat meringankan beban pesakit supaya mereka dapat menjalani kehidupan baru,'' katanya.

Bapa Dr. Nik Baizura bekas penembak negara Datuk Sabiamad Abdul Ahad yang bergantung kepada insulin untuk mengawal tahap gula turut beralih kepada rawatan ozon. Perubahan ketara dialami tokoh sukan itu. Beliau kini aktif bersenam seperti biasa termasuk mengelilingi Tasik Cempaka di Bandar Baru Bangi sebanyak enam kali.

Bagi Farah Aina, melihat ibunya Habibah Mohd. Amin, 52, ceria menjalani kehidupan harian selepas sembuh daripada penyakit yang dideritai sejak setahun lalu cukup membahagiakan dirinya. ''Ibu mengalami bengkak pada kaki dan tangan yang sangat serius. Beliau tidak boleh bergerak dan akhirnya terpaksa menggunakan kerusi roda.''Kini tidak lagi, perubahan ketara selepas menjalani tiga kali rawatan, ibu kini kembali aktif tetapi meneruskan terapi untuk menyelesaikan sisa-sisa penyakit,'' katanya.

Menurut Dr. Nik Baizura, pesakit digalakkan menjalani tiga kali rawatan iaitu sekali seminggu di peringkat awal terapi. Terapi ozon bukan saja untuk golongan berpenyakit tetapi juga sesuai kepada mereka yang sihat.


@@@@@@@@&&&@@@@@@@


Kini dengan The All New RxWater.. tak perlu lagi khuatir dan risau..




RX water dicipta oleh Dr Noordin Darus untuk membantu diri beliau sendiri. Dr Noordin Darus seorang Guru kesejahteraan dan Pakar Terapi Air yang terkenal, selepas beliau disahkan menghidapi kanser darah Lymphoma dan pernah disahkan hanya boleh hidup untuk beberapa bulan lagi. Dalam pertempuran untuk terus hidup, beliau terasa di dorong oleh Allah SWT untuk menggunakan air sebagai salah satu jalan penyelesaian. Air dari sistem penapisan khas ini telah membantu beliau menyembuhkan diri dalam beberapa bulan sahaja. Beliau berasa bertanggungjawab untuk berkongsi penemuan ini dengan setiap insan di dunia.




Dan kini.. The All New RxWater menggabungkan dua teknologi terkini sistem air iaitu Bamboo-Qun dan Crystal Ball disamping tanah liat berkalsium. The All New RxWater bukan sekadar penapis yang memberi khasiat kepada air minuman malahan juga membekalkan dan mengeluarkan air padat ozon yang baik utk membasmi bakteria, kuman, bahan kimia dan bau dalam penyediaan makanan harian kita.


Keistimewaan Rx-Ozon berfungsi mengeluarkan air padat Ozon untk membasmi kuman, bakteria, bahan kimia & bau dalam penyediaan makanan dan kegunaan harian.

  • Air padat Ozon bertindak 3000X lebih kuat dari Klorin (tanpa bahaya seperti Klorin)
  • Menghilangkan kotoran, bahan kimia, racun, bakteria & Virus. Ia bertindak sebagai sterilizer
  • Menghilangkan bau, bahan pengawet, racun kulat, racun serangga pada Sayur-sayuran, buah-buahan dan makanan2 lain (dengan merendamnya ke dalam air padat Ozon)
  • Mengekalkan kesegaran makanan
  • Menghilangkan bau hanyir pada ikan (terutama ikan air tawar) dan makanan2 laut lain
  • Menghilangkan bau-bau yang melekat pada tangan seperti bau Durian, bawang putih, belacan dll dengan hanya membasuhnya dalam 1 minit sahaja tanpa menggunakan sabun
  • Menghilangkan bau yang tak sedap pada mulut (bau petai, Jering, Durian, bau tar rokok dll) dengan berkumur-kumur dengannya dan bau badan yang kuat dengan menyapu bahagian tubuh dengan air Rx-Ozone
  • Pensteril botol bayi, peralatan dapur, tub mandi, sudu, senduk & garfu, berus gigi, sinki, mainan kanak-kanak, lantai, akuarium, sesuai digunakan di Spa, menghilangkan bau 'hancing' pada lantai bilik air dengan hanya satu siraman sahaja tanpa perlu disental selain boleh diguna untuk merendam pakaian bagi menghilangkan bau hapak & kotoran pada pakaian (malah lebih hebat dari menggunakan peluntur seperti Clorox dll tanpa apa2 kesan kimia yang 'tajam' pada kulit kita dari bahan Klorin konsentrasi tinggi).
  • Air Rx-Ozon juga boleh digunakan untuk perawatan muka yang berjerawat, berjeragat, menyembuhkan kudis, luka, jangkitan kulat pada kulit seperti panau, atheletes foot, kurap dll selain bagus untuk digunakan untuk berkumur-kumur bagi menyembuhkan sakit tekak, bisa2 dari luka2 dalam mulut dll. Hebat kan?

Derita penyakit kulit ~ ekzeme
Leukemia & Kemoterapi

RxWater membantu mengubat.. menghindar dan menyembuhkan lebih drpd 70 penyakit, antaranya:
  • kanser, leukemia, lymphoma
  • sakit jantung, darah tinggi, kencing manis
  • kolestrol tinggi, angin ahmar/stroke
  • arthritis, sakit sendi, sakit belakang
  • lupus & sakit rheumatod
  • gout, eczema, radiasi, terbakar, luka & kemalangan
  • angin pasang/hernia
  • lelah, gastrik, senggugut, cirit birit, keracunan makanan
  • sembelit, buasir, batu karang
  • rambut gugur, kelemumur
  • migraine/tensional headache, tension, insomnia, stress
  • gangguan mental, gangguan makhluk halus
  • thyroid hyper/hypoactivity, conjunctivities (radang mata)
  • tinnitus (telinga berdesing), sinusitis/rhinitis
  • jerawat, jeragat
  • lemah tenaga batin
  • ketagihan dadah/merokok
  • kegemukan dll...
Terokailah kehebatan The All New Rx-Water dgn formulanya yg UNIK manghasilkan air yang SUCI serta berkesan dalam membantu kesihatan dan kesejahteraan umum.

2 ulasan:

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!