rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

02 Oktober, 2011

PANASSSSS.......!!!! UTUSAN TERUS DIHINA...


Berita paling penulis suka baca pagi ini.....Berita Utusan buat laporan polis terhadap Namewee. Katanya penyiaran klip video yang memburukkan Utusan itu telah merendahkan martabat wartawan dan akhbar Utusan itu sendiri. Haha...Bila korang burukkan orang lain tak pe. Tapi bila kena atas batang hidung sendiri...tau pula erti maruah ya...
Selama ini penulis ingatkan Utusan sedar yang mereka dah jauh hilang maruah dari segi pemberitaan. Ternyata Namewee telah berjaya menyakitkan hati puak-puak ni. Pembangkang dah buat macam-macam kat Utusan termasuk memboikot. Tapi macam tak berkesan je. Tapi bila Namewee buat...huru hara Utusan dibuatnya dengan masing-masing terasa martabat direndahkan...kahkahkah......woi..korang jangan lupa simpan artikel ni......besar ertinya...

Namewee: Utusan buat laporan polis

KUALA LUMPUR 1 Okt. - Jabatan Pengarang Utusan Malaysia membuat dua laporan polis berhubung kenyataan lucah terhadap organisasi serta wartawan Fauziah Arof yang dikeluarkan oleh Namewee menerusi satu klip video yang tersebar di Internet baru-baru ini.

Laporan polis itu dibuat berikutan tindakan Namewee yang menyalahguna kemudahan multimedia untuk menjatuhkan imej akhbar Utusan Malaysia serta mengeluarkan tuduhan melampau terhadap penulisan artikel Bukan Nasi Lemak 2.0, soalnya Namewee... yang disiarkan pada bulan lalu.

Menurut Penasihat Undang-undang, Jabatan Pengarang Kumpulan Utusan, Mohd. Jefri Daman, penerbitan klip video berdurasi dua minit 43 saat itu telah mengundang komen-komen negatif orang ramai terhadap akhbar dan wartawan berkenaan.

"Tindakan Namewee itu dilihat merendahkan martabat wartawan dan akhbar Utusan Malaysia sebagai rasis, bodoh, menjatuhkan imej syarikat dengan tuduhan melampau serta menggunakan bahasa lucah," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

5 ulasan:

  1. kah..kah..ah...

    Baru sedar ke pemberita utusan...

    Kau orang dah lama dibodohkan...dibangangkan

    kena batang hidung sendiri baru tau dalam lubang hidung tui ada tahi hidung masam.


    kah..kah..kah..

    BalasPadam
  2. Rupanya bila kena carut lucah dalam bahasa cina, baru Untutsan faham.... Untutsan ni paper Melayu ke? paper Cina? Kalau kita tegur baik-baik dalam bahasa Melayu... dia buat pekak je. Lepas ni kena mencarut pekat-pekat sikit baru akhbar longkang ni boleh dengar. Rupanya dia cuma faham perkataan carut lucah je... sesuai dengan skop pemikiran mereka dalam menyiarkan berita iaitu lucah, lucah, lucah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko kutuk dia pahal?!

      CIBAI LU!

      Padam
  3. eh ada perasaan juga manusia di utusan meloya ye!!! ingat tuhan da tarik semua rasa malu dan perasaan yg dimiliki manusia dari kamu semua. tak fikir ka selama ini hangpa buat apa? jatuhkan maruah orang, siar gambar lucah yg kalu penerbitan lain dah lama kena tarik permit oleh kdn. sekarang apa nak kecoh2, baru budak cina tu jentik telur sikit dah menggelupur. belum bala besar dari tuhan lagi.

    BalasPadam
  4. Memang patut utusan kena kutok, diorang hine2 bangsa cina, utusan memang rasis, wartawan f. arof bodoh, tak tengok dulu tapi hanya menulis saja. Perosak fikiran rakyat punya utusan.

    Say No to Perosak Fikiran Rakyat - Utusan Meloya

    BalasPadam

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!