rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

03 Oktober, 2011

NAJIB KAKI BELIT..


Dato Najib terus meroyan dengan mengatakan Anwar sesumpah politik. Bila Melayu cakap lain, depan Cina cakap lain. Hahaha...siapa yang kaki kelentong sebenarnya? setahu penulis, ahli-ahli dalam PKR berbilang kaum. Malah setiap ceramah Anwar, pasti turut sama masyarakat India dan Cina. Penulis sendiri dan ikuti lebih 20 ceramah Anwar sebelum ini. Tak pernah wujud situasi seperti yang Najib cakapkan itu. Malah anwar pernah menyatakan di depan masyarakat India di Klang bahawa pendirian beliau sangat jelas. Hak keistimewaan orang Melayu tetap dijaga. Dalam masa yang sama hak orang India dan Cina pun turut dibela. Yang benar-benar parti perkauman ialah UMNO, MIC dan MCA. Ini sangat jelas. Sebab itu dalam perhimpunan agung UMNO Hishamuddin sanggup cium keris yang menyebabkan orang MCA bantah. Di sini terang-terang Najib lah sebenarnya sesumpah politik! Depan Cina Najib cakap kuota Bumiputera akan dihapuskan, depan Melayu dia nafi....manusia bibir merah ni sebenarnya tak boleh dipercayai. Sejarah pernah membuktikan si bibir merah ini pernah bersumpah dalam masjid yang dia tak kenal Altantuya...kahkahkahakah......

Masyarakat Cina jangan terpedaya


Najib Tun Razak melaungkan 1Malaysia sebagai kalimah perasmian Perhimpunan Agung MCA Ke-58 di Dewan San Choon, Wisma MCA, Kuala Lumpur, semalam. – UTUSAN/Amin Farij Hasan

KUALA LUMPUR 2 Okt. – Rakyat terutama komuniti Cina diingatkan supaya tidak terpedaya dengan muslihat Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sentiasa memberi kenyataan berbeza apabila bertemu kelompok masyarakat berlainan demi kepentingan politik sempit pembangkang.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, ini terbukti apabila Anwar sering menabur janji bagi memuaskan hati sekelompok masyarakat tanpa mengambil serius kata-katanya sendiri.

Sebagai contoh kata Najib, beliau berusaha mengubah akta berkaitan sekolah vernakular sewaktu menyandang jawatan Menteri Pendidikan bagi memastikan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina dan Tamil yang diamalkan terus sesuai dilaksanakan, sementara Anwar yang pernah memegang jawatan itu gagal berbuat demikian.

Dengan perubahan itu katanya, Malaysia merupakan satu-satunya negara di Asia Tenggara yang masih meneruskan sistem sekolah vernakular sehingga kini.

“Pada masa itu, sebelum saya ada seorang Menteri Pendidikan yang tidak mahu melakukannya (pindaan akta), tiada keberanian untuk melakukannya. Seorang ‘sesumpah politik’ yang mempunyai warna berlainan ketika itu. Hari ini warnanya lain dan seterusnya kerap bertukar warna.

“Kalau di Washington (Amerika Syarikat) warnanya lain, kalau di Rantau Panjang, Kelantan warnanya lain, kalau jumpa orang Cina warnanya berubah. Berhati-hati dengan ‘sesumpah politik’ sebegini, jangan terpedaya. Komuniti Cina jangan terpedaya,” katanya semasa berucap merasmikan Perhimpunan Agung Tahunan MCA Ke-58 di sini hari ini.

Sementara itu, beliau meminta rakyat menilai prinsip demokrasi diamalkan Anwar dan pakatan pembangkang yang menyaksikan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu dipilih sebagai pemimpin tertinggi parti tanpa melalui pemilihan, manakala isteri dan anaknya muncul sebagai presiden dan naib presiden parti.

Dengan semua perkembangan itu katanya, Anwar serta pakatan pembangkang masih tetap memburuk-burukkan Barisan Nasional (BN) seolah-olah langsung tidak mempunyai prinsip moral dalam pentadbiran.

“Anda (Anwar) bercakap mengenai demokrasi tetapi parti anda berasaskan keluarga. Maknanya anda bercakap mengenai keunggulan moral tetapi melakukan perkara berlainan. Jadi, berhenti berkhutbah, berhenti daripada cuba menduduki landasan moral yang unggul,” tegasnya.-utusan 2 okt 2011.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!