rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

01 Oktober, 2012

USTAZ ZAHAZAN TERUS DISERANG

Tuduhan yang berat dari Ustaz Abu Syafiq....
Majalah MIDI dah mohon maaf kesilapan fakta tapi Ustaz abu Syafiq terus menyerang Ustaz Zahazan
Dalam facebook Ustaz Abu syafiq terus buyrukkan Ustaz Zahazan
Tak tahulah nak cakap apa lagi. Pihak Maalah MIDI terbitan Karangkraf telah memohon maaf kerana kesilapan menyiarkan fakta bsebenar yang dikeluarkan oleh Ustaz Zahazan Mohamed. Ternyata manusia yang bernama Ustaz abu syafiq terus  angkuh dan bongkak. Terus mempermainkan sentimen 'hina nabi' ke atas Ustaz Zahazan. Banner demi banner dikeluarkan di facebook  bagi memalukan serta menjatuhkan maruah Ustaz Zahazan walaupun jelas bukan kesilapan beliau. Harapan penulis  pada Ustaz Zahazan, angan dilayan 'orang' tak betul tu  dan  lagi bagus  Ustaz ambil tindakan undang-undang saja.

26 ulasan:

  1. Untu pengetahuan penulis artikel ini bahawa kamu telah bersubahat membela manusia yang menghina Rasulullah.
    Ini adalah isu AQIDAH bukan sesuatu yang enteng.
    Kamu sewenangnya menggelarkan Ustaz Abu Syafiq angkuh bila menemplak Ustaz Zahazan yang mengeluarkan kenyataan menyesatkan tetapi tidak pula kamu mahu menegur Ustaz Zahazan. Jangan menilai sesuatu itu hanya dengan logik akal tetapi harus dinilai dari sudut agama lantas diperincikan dari sudut AQIDAH.
    Jangan permudahkan justifikasi agama,dalam isu aqidah TIADA TOLERANSI. Dalam isu aqidah terlajak kata MURTAD jadinya - RIDDAH.
    Andai tidak arif jangan sewenang membela kesesatan kerana menyussahkan diri diakhirat nanti. Kenalilah dahulu kedua tokoh itu sebelum menceluparkan mulut menuduh "orang tak betul"

    BalasPadam
    Balasan
    1. Manusia Abu Syafiq ini dalam blognya menggelar pengikut Wahabi sebagai kumpulan yang suka mengkafirkan manusia lain. Sekarang apa bezanya kamu dengan wahabi. Terlalu mudah mengkafirkan manusia lain. Moga Allah memberi petunjukNya kepada kamu dan kamu tidak termasuk dalam golongan yang menyesatkan

      Padam
    2. Maaf mencelah... cuba cari di Youtube "Wahabi: Satu konspirasi Yahudi" dan "Fitnah terhadap Nabi" oleh ustaz Kazim Elias...

      Wahabi mengkafirkan org yang menyambut maulidur Rasul, baca qunut, zikir lepas solat... dan banyak lagi... Abu Syafiq bukan mengkafirkan, tetapi ada dalil yang menyatakan bahawa perbuatan itu membawa kepada murtad.. samalah mereka yang menerbitkan filem menghina Nabi Muhammad.. Zahazan juga ada menyatakan kenyataan yang hampir serupa diradio IKIM.. Zahazan juga namanya termasuk dalam senarai wajah-wajah wahabi... Wa Allahu A'Alam...

      Padam
  2. muallaf ni taksub sangat dengan abu syafiq. Kenapa Mahathir hina nabi muallaf tak berani istihar murtad? Oh...sebab abu syafiq tu kroni Ustazah Mashitah ya? Hahaha...

    BalasPadam
    Balasan
    1. dengar percakapan aje org dah boleh menilai ilmu aawak syafiq.berlambak org macam kamu kat malaysia ni

      Padam
  3. Elok Ustaz Zahazan jawab balik apa yang dinyatakan oleh Ustaz Abu Syafiq dengan hujjahnya pulak kalau benar beliau menyanggah ijmak ulamak saperti yang dinyatakan.
    Sebagai orang awam kita nilai dengan pengetahuan yang berpandukan nas-nas siapa yang sebenarnya betul atau perkara ini bukan berkaitan dengan akidah. Yang jelas tidak dimaklumkan kepada murid-murid semasa di sekolah kedudukan sebenar perkara ini.
    Bagi Ustaz Shafiq mengapa tidak bincang dengan Us Zahazan dulu sebelum nak mengeluarkan satu tuduhan dikhalayak ramai.

    Wallhualam.

    BalasPadam
  4. muallaf tak cerdik

    BalasPadam
  5. Hanya Allah yang maha mengetahui kebenarannya.

    BalasPadam
  6. bukan ke kekeliruan tu dah di betulkan oleh pihak majalah... knp masih di perbalahkan...

    BalasPadam
  7. Harap Ust Zahazan tak payah layan tah apa2 je, biar dia nak meroyan.

    BalasPadam
  8. ulamak1malaysiageting2 Oktober 2012 12:45 PG

    ust abu syafiq mungkin deman panas semasa kecil, kalau nak naikkan nama pun, jangan guna kepala lutut,sungguhpun kepala lutut namanya kepala, namun tiada otak.
    Zahazan telah dibersihkan namanya oleh sumber yang dipetik untuk menyerangnya. kes selesai.
    Kalau beliau memang berkata begitu, mungkin salah cakap, maka beliau hendaklah diberi peluang untuk menyatakan pendiriannya, maklumlah Zahazan ini manusia banyak bercakap mengenai nabi saw,takkan tiada yang salah keluar.
    Tidak timbul sedikit pun hina nabi, yang timbul siapa guna agama nak cari makan.
    kah kah kah

    BalasPadam
  9. Kenapa org yg bergelar ustaz masih ada zhan pd sahabatnya. . Kamu percaya bulat2 pd tulisan majalah. Kenapa kamu tak tanye sendiri pd empunya perkataan. .? Kenapa kamu tidak bersangka baik terlebih dahulu. . ? Ustaz ape ni. . .? Nahnu nahkum bizzawahir. . Wallah yatawalla bissarair. .

    BalasPadam
  10. Abu Syafiq ke Abu Munafiq??

    BalasPadam
  11. abu syafiq tersilap,sila rujuk tafsir alrazi,berkenaan tafsiran ayat7 surah adduha.disitu kita dapat lihat perbedaan para ulamak tentang masalah tersebut.dan jelas ustaz zahazan ade sandarannya..

    BalasPadam
  12. Sudah2lh tu..manusia ada kesilapn.spnjg sy mgikuti ceramh us zahazan x prnh dia hina nabi.baru sekali slp dh nk mghukum.yg mulia ust abu syafiq..jika anda ingin mnjadi umat nabi saw maka berakhlaklh sprt nabi saw.sntiasa memaafkn dan blpg dada.ust zahazan tak bersalah..

    BalasPadam
  13. Cara abu syafiq ni mcm ada dendam dlm hati ni dgn ust zahazan.sy rasa ust lbh fhm bhs atau lafaz dlm penghuraian stp dalil..x pyhlh dok kompang satu malaya tuan abu syafiq..klu ada mslh selesaikn dgn gentleman dan profesional.bkn bgini caranya..nk cari makan pun jgn sampai lawan ust zahazan mcm ni.tak berkat abu syafiq..bersemuka klu x puashati bkn berkompang cari pengaruh..

    BalasPadam
  14. Semoga pihak yg benar akan dilindungi oleh Allah..

    BalasPadam
  15. Syeikh Nurruddin berkata semalam di stadium suka menanti kedah , jangan pernah kamu sakiti nabi. =) sapa yg pergi semalam pasti terjawab segalanya. xperlu nk kecoh2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah dapat penjelasan penuh dari ustaz zahazan sendiri? jangan jadi macam tv3 yang duk ambil sepotong ayat, lepas tu hentam.

      Padam
  16. Sabar pd Ust Zahazan mudah2an allah membantu beri jln terbaik.Kami rindu tafsir alquran diiklm fm

    BalasPadam
  17. zahazan satu kepala ngan pork nik ajiss...hina nabi..wajib jatuhkan wahhabi

    BalasPadam
    Balasan
    1. siapalah kita untuk menjatuhkan hukuman,hakim? ulama? imam besar? jkkk? kita sendiri pun belum tentu lulus ujian di yaumul mahsyar, adalah lebih baik kita yang tak berapa cerdik ni duk diam2..hanya Allah yang Esa Maha Mengetahui.

      Padam
  18. Carik je kat youtube.type zahazan hina nabi..jelas mmg dia kata nabi tidak beriman sebelum kedatangan nubuwwah..celaka betul ust ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. jangan cepat menuduh seseorang, lebih baik berdepan sendiri dengan ustaz zahazan untuk mendapat penjelasan yang sebenar. hakim nak jatuh hukum pun kena kaji dulu semua bukti.

      Padam
  19. Ustaz akhir zaman.....tak reti adab berikhtilaf... itu tanda ilmu tak mendalam...kurang warak.

    BalasPadam
  20. Cakap tapis sikit masing2.. kalau dh serah perkara pada Allah swt akan hisab di hadapan baginda saw yg mulia..

    jgn mudah ambil sandaran ulama' untuk lepaskan sebagai pegangan hujjah, ini lah berlaku.

    malulah ustaz zahazan berkata tanpa tapis2 kerana ada hujjah yg dia pegang.. sedangkan dia tak bagitau.

    Belum arif hal agama lagi tu

    Nak jumpa baginda saw nnt

    BalasPadam

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!