rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

24 Februari, 2012

BAI'AH PAS PALSU: KATA USTAZ UMNO

Tak habis-habis  rasa sakit hatinya pada PAS. Ustaz upahan UMNO, Abdullah Sa'amah terus mengeluarkan kenyataan mengutuk PAS. Terbaru mengenai Bai'ah PAS yang dinyatakan oleh Tuan Guru Dato  Seri Haji Hadi Awang. Katanya Bai'ah PAS adalah palsu semata-mata. Hahaha...sedap mulut je  dia ni cakap. Dia orang ni berani cakap dengan orang surat khabar je. Penulis pernah cuba jadi rakan facebook tapi tak diterima. Takut kena kutuk ke...?  Tapi penulis  rasa semakin kuat mereka ini melalak, maka semakin banyak peruntukan dari UMNO masyukkk....betul tak???

Tak mudarat langgar bai'ah palsu - Abdullah

KOTA BHARU 23 Feb. - Tokoh agama yang juga pengasas Pondok Geting, Abdullah Sa'amah menyifatkan, bai'ah Pas adalah bai'ah palsu dan sekiranya dilanggar tidak mendatangkan sebarang kemudaratan.

Beliau berkata, ini kerana bai'ah itu hanya bermotifkan politik dan dilakukan kerana pemimpin Pas takut kehilangan kuasa apabila ada dalam kalangan wakil rakyat mereka berkemungkinan lompat parti selepas pilihan raya umum nanti.

Katanya, Pas kini semakin tertekan melihat sokongan rakyat semakin meningkat kepada UMNO yang dilihat lebih komited dalam menegak dan mempertahankan kedudukan agama Islam di negara ini.

"Mereka membuat bai'ah kerana menganggap mereka betul dan benar. Bai'ah Pas bai'ah palsu dan kata-kata celaka dunia akhirat sekiranya melanggar adalah kata-kata kosong, tidak memudaratkan dan tidak perlu gusar.

"Pas membuat bai'ah kerana mereka tertekan sokongan terhadap UMNO semakin gagah (kuat) dan Pas takut UMNO menang, maka akan ada wakil rakyat Pas lompat parti," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Mengulas lanjut, Abdullah berkata, benar bai'ah dibenarkan dalam Islam dan para sahabat Rasulullah SAW juga pernah berbai'ah kepada nabi kerana baginda jelas memperjuangkan kemuliaan agama Islam.

"Apa yang perlu dibuat ialah Pas dan UMNO kena berbai'ah untuk mempertahankan kemuliaan Islam dan orang Islam," katanya

5 ulasan:

  1. "Apa yang perlu dibuat ialah Pas dan UMNO kena berbai'ah untuk mempertahankan kemuliaan Islam dan orang Islam," katanya

    ini lagi palsu sebab bermotifkan politik survival umno!

    BalasPadam
  2. Tak mudarat? Mudaratlah... cuba tengok sorang tu langgar baiah, melalak macam orang gila buat roadshow di merata-rata... di mulutnya keluar parasit. Sekejap parasit Selangor, sekejap parasit Kelantan, sekejap parasit PAS. Barangkali di dalam otaknya ada cacing pita sebab itulah dimenteranya segala jenis parasit. Lebih malang tubuh JATI yang berlambangkan simbol syaitan, bukankah itu telah memudaratkan perjuangannya.

    BalasPadam
  3. Kalau wakil rakyat yang di undi dan dimenangkan oleh rakyat tak amanah mamang itulah balasannya. Penat lelah rakyat ke sana ke sini utk memenangkan wakil rakyat tiba2 bila dah menang belot. Lepas belot tak mahu pulak seraha kedudukan pada rakyat. Raykat yang beri dibuatkannya hak dia pulak. Memang LAHANaT wakil rakyat macam ni. Memang patut kena BALA tujuh keturunan wakil rakyat macam ni. Contohnya macam kat tempat aku tu ie HJ Tampirai, Bagan Serai. Memang LAHANAT.....

    BalasPadam
  4. cer coba ostad buat bai'ah sket, ada bran. alah test jer...

    berapa ringgitle ostad ni dapat? Apa yang dicakapkannya itupun politik juga.. politik umporno

    Aidono

    BalasPadam
  5. Cih, natang ni memang mulut jahat. Hari tu di Besut maki Nik Aziz.

    BalasPadam

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!