rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

20 Februari, 2012

RIDHUAN TEE TERUS KUTUK PAS


Baru sebentar tadi penulis  sempat menonton Buletin Pagi TV3. Paling menarik satu interview melibatkan tokoh Agama UMNO, Ustaz Ridhuan Tee Abdullah yang menyifatkan  sekarang PAS dah jauh tersasar dari perjuangan lama yang extreme.  Katanya  sekarang ini UMNO mula  bangkit untuk menjadikan Islam sebagai agenda utama  (hahaha...ketawa sekejap).  
Malah  dengan penuh konfidentnya Ridhuan menyatakan  bahawa PAS kini terpaksa bekerjasama dengan DAP yang menolak Islam.  Cuma  poenulis  musykil, adakah selama ini UMNO yang bekerjasama dengan MCA, dapat menerima  Islam sepenuhnya? Kenyataan terbaru Soi Lek Porno  bahawa mereka  sanggup lawan UMNO bagi memastikan hudud tidak dilaksanakan di Malaysia.  Takkan Ridhuan tak baca kot? Apakah Ridhuan sudah lupa  asalnya beliau seorang Cina  juga sebelum ini? Nampak sangat Ridhuan  ni lebih Melayu dari orang Melayu itu sendiri. Tak sedar diri. Bodek tak kena  gaya. 
Dulu penulis  amat hormati beliau  seperti penulis  hormat Ustaz Ravi Abdullah. Tapi penulis  tengok Ustaz  Ravi sedia berceramah dan berdakwah mana-mana saja undangan termasuk anjuran Pakatan Rakyat. Tapi  Ridhuan Tee? ...... (ahh...sudahlah...penulis  nak tengok Hasan Ali pulak sebentar lagi di Malaysia Hari Ini  cerita  tentang kayu Jatinya...)

1 ulasan:

  1. pelik bin ajaib,
    dalam kelam kabut mamak pariah berebut-berebut mengaku menjadi pejuang melayu, tiba-tiba apek cina pula nak tunjuk kepada dunia bahawa beliaulah seorang pejuang melayu yang lebih melayu dari segala melayu.
    aku pun naik pening, sepatutnya "mat apek" ini bila masuk Islam buatlah kerja siang malam dan pagi petang, supaya masyarakat cina Malaysia memahami Islam. Tidaklah Salahuddin ayub susah sangat kerja siang malam untuk menjelaskan Islam kepada cina-cina Malaysia.
    Bila Salahuddin bagi ceramah, segala cina-cina pening kepala, mereka tak faham, cakap melayu memajang aje, harapkan muka sahaja sama dengan muka cina, tapi bangsa melayu.
    Apek Ridhuan pelik sepelik peliknya, kenapa beliau duduk susah dan penat nak pertahankan melayu, bahkan lancarnya lebih melayu dari PERKASA. Siap dengan beri ugutan pada segala cina-cina dari PKR dan DAP pula tu, supaya jangan kacau melayu!.
    Bangsa tetap tidak boleh ditukar, orang cina tetap cina, walaupun menunjulkan diri sebagai pejuang melayu. Jangan kita pula tiru mamak penang yang kononnya melayu tulin lebih dari melayu, kerana puang geng songkok tinggi ini melakukannya, bertujuang untuk menjayakan projek "menipu melayu dan merembat harta melayu".
    Tuhan beri hidayah agama Islam merupakan suatu rahmat, rahmat tersebut tidak akan sempurna kalau tidak disebarkan, sebarkan agama itu dikalangan orang cina, biar orang cina Malaysia menjadi muslim yang beriman, dan kalau boleh biarlah orang cina muslim boleh menjadi guru agama kepada melayu muslim di Malaysia(ini yang guru aku TG Nik Ab. Aziz ajar kepada aku).

    BalasPadam

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!