rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

18 Mac, 2012

NAJIB KUTUK ANWAR TAKUT DEBAT

Lama juga penulis tidak dapat menyiarkan apa-apa berita terkini di blog ini. Ada pihak cuba menceroboh blog ini dan ada yang cuba menghantar virus dan sebagainya lagi. Alhamdulillah, semua masalah berjaya diatasi hari ini. Tak tahulah mengapa ada pihak marah sangat dengan blog ini. Atau pun sekadar  percubaan 'awal' yang sedang dijalankan bagi 'blocking' blog ini  menjelang PRU 13 nanti? Kita tunggu dan lihat saja...
Pagi ini satu kenyataan tak boleh blah dari Najib yang menuduh Anwar Ibrahim tak kosisten sebab takut berdebat dengan Raja Petra. Hahaha....rasa nak ketawa kuat-kuat. Tahu pulak ya Najib tentang debat  ni. Mengapa tak Najib saja yang berdebat dengan Anwar???? Jawapannya: takuuuuuuutttttt.......!!!!

Najib dakwa tindakan Anwar tidak konsisten

17 Mac 2012


IPOH - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, keputusan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang enggan berdebat dengan blogger Raja Petra Kamaruddin di Kent, England adalah satu tindakan yang tidak konsisten.

Perdana Menteri berkata "nampaknya dia (Anwar) tidak sanggup (berdebat dengan Raja Petra)."

"Kita mesti konsisten. Bila kita kata kita mengamalkan demokrasi dan kita bersifat terbuka, yang mana dia selalu salahkan kerajaan dengan mengatakan kerajaan (Barisan Nasional) tidak demokratik dan tidak terbuka.

"Tetapi sebenarnya, kalau kita lihat dari segi tindakan mereka seperti tidak membenarkan sesetengah akhbar serta mengharamkan menghadiri persidangan akhbar mereka, apakah itu konsisten dengan apa yang diluahkan mereka selama ini," katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan bangunan baru Sekolah Jenis
Kebangsaan Cina Wan Hwa2 yang bernilai RM9 juta di Mengelembu dekat sini, hari ini.

Beliau berkata demikian apabila diminta mengulas laporan akhbar hari ini yang melaporkan Raja Petra mendakwa Anwar "chicken" (pengecut) setelah meminta penganjur "Forum WikiLeaks" untuk mengeluarkan nama Raja Petra dari senarai peserta forum itu yang berlangsung pada Sabtu di Kent, England.

Najib berkata, ini menunjukkan apa yang diperkatakan oleh Anwar, tidak sama dengan apa yang dilakukannya.

"Lambat laun rakyat akan mempersoalkan perkara ini," katanya. - Bernama

7 ulasan:

  1. Semalam najib kata Anuar patut debat dengan RPK. Bodoh kah najib nie?. Sapa RPK tu?.Raja berdaulat ker? Atau Raja Penjilat Kote.....Statement paling bodoh aku pernah dengar......

    BalasPadam
  2. Yang patut berdebat dengan Anwar ialah Najib sebab beliau PM dan Anwar Ketua Pembangkang.

    BalasPadam
  3. memang ajib ni bodoooooooo..........

    BalasPadam
  4. Dunia semua tahu yang PM Malaysia memang bodoh dalam serba serbi. Malang bagi rakyat Malaysia dapat PM macam Najib ni. Sampai waktu kita kena tarik dia turun menjelang PRU 13.

    BalasPadam
  5. Nak berdebat dgn RPK buat ape?Ni asyik nak menyelamat tengkuk aje? bodo ape?Malangnye Msia ku...

    BalasPadam
  6. kekadang yg membodohkan org lain itulah sebenarnya yg bodoh...jgn mudah dgr cakap orang kita sendiri Allah bagi otak suruh berfikir....kalau PM kita bodoh dia takkan dpt bena jalanraya yg awak guna hari2 tu, tak dapat bina sekolah untuk anak cucu awak belajar, tak dpt bina hospital tempat awak ambik ubat percuma bila dah sakit nantii... dn banyaklah lagi yg awak tak sedar semua tu hasil kepintaran dn sumbangan pemimpin kita di bawah kepimpinan Pak Najib ....ana pernah berdebat dgn rakan dpd sebuah parti pembangkkang yg katanya...semua yg dibuat kerajaan tu haram! ...lalu ana kata kepadanay kalau gitu hari2 kau kenalah bawa keretakau lalu dlam hutan ...tapi hutan itu pun kau kena minta kebenaran dpd pemiliknya...lantas dia terdiam....dan berlalu mungkin dibenaknya dia berkata... IA juga tu!....sebab tulah kita ni kena bersikap sederhana dlm segala2 nya....Subhanallah!

    BalasPadam
  7. betul kata member tak bernama di atas ni....kena bersyukur ke hadrat Allah... kita diberi pemimpin yg bertanggungjawab bijaksana serta berakhlak mulia....tak guna pilih pemimpin yg hanya banyak cakap tapi habuk pun takde....apa dah jadi dgn Selangor sehingga ibu tunggal dn warga mas pun terpedaya dek janji2 kosong pembangkang.....cammana nak buat janji lagi pada PRU 13 nanti.....boleh percaya lagikah?...atau menyesal selisih malaikat44!....bagi kami tak sanggup lagi hadapi masalah kekurangan air di Selangor pada tahun 2013 ni....tak larat angkat air ke tingkat atas da!

    BalasPadam

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!