rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

28 Mei, 2012

SIAPA BOHONG: ANWAR ATAU RAIS YATIM?

Wah...! semakin lancang mulut  bekas Timbalan Presiden Semangat 46 ni. Mati-mati dia tuduh Anwar Ibrahim berbohong tentang jumlah kehadiran peserta Bersih 3.0. Nampaknya  Rais tak pernah belajar dari pengalamannya semasa dalam pembangkang tempohari. Beliau sanggup buat apa saja demi mempertahankan jawatan Menteri yang disandangnya. Penulis  harap selepas ini Rais tolong kira pula jumlah belia di bawah yang dikatakan oleh pemimpin UMNO yang kononnya  dua juta orang. Kah..kah..kah...
Macam ni ke  dua juta belia? Haha...suruh Rais Yatim kira semula...

Masyarakat perlu sedar taktik Anwar - Rais


Rais Yatim beramah mesra dengan seorang penduduk, Gan Teck Siang sambil diperhatikan Mohd. Isa Abdul Samad (dua dari kanan) pada Program Mesra 1Malaysia Parlimen Telok Kemang di Port Dickson, Negeri Sembilan, semalam. - BERNAMA

PORT DICKSON 27 Mei - Masyarakat perlu sedar dan memahami akan taktik Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sering berbohong mengenai sesuatu fakta termasuk dalam insiden perhimpunan haram Bersih 3.0, 28 April lalu.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, kenyataan Anwar yang mendakwa lebih 200,000 orang menyertai perhimpunan itu adalah bohong kerana angka sebenar adalah hanya 22,275 sahaja.

"Bagaimana kita dapat angka ini? Angka ini kita ambil dari udara dengan kerjasama polis dan pihak luar kita gunakan centimeter exposition mechanism photography.

"Dan setiap sentimeter itu, kita bilang kepala manusia dan kita dapat jumlah 22,275, tapi Anwar kata 200,000 lebih. Dari situ apa ertinya? Dari situ kita faham bahawa Anwar adalah orang tidak bercakap benar," katanya ketika berucap merasmikan Program Mesra 1Malaysia Parlimen Teluk Kemang, di sini hari ini.

Turut hadir, Ketua UMNO Bahagian Teluk Kemang, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad.

Rais berkata, perhimpunan Bersih 3.0 lalu yang menurut Anwar tiada keganasan dilakukan oleh peserta juga adalah tidak benar apabila pejabatnya yang terletak di Bangunan Sultan Abdul Samad, berhadapan dengan Dataran Merdeka turut dirosakkan.

Sementara itu katanya, Karnival Himpunan Jutaan Belia 2012 di Putrajaya yang menghimpunkan lebih ramai peserta tidak mengakibatkan sebarang kesulitan kepada masyarakat atau kerosakan harta benda, berbanding dengan Bersih 3.0 itu.

"Tidak ada satu pun peristiwa buruk berlaku, kita mahu menyatakan sekian ramai kita di Putrajaya, kita berkumpul secara aman dan mencari jalan terbaik bersama belia pelbagai kaum," katanya.

Rais berkata, katanya, masyarakat harus sedar dan tidak terikut-ikut dengan Anwar yang menurutnya cuba merampas kuasa negara dengan cara keganasan dan tipu helah. - BERNAMA

3 ulasan:

  1. Rais, kau masuk balik sekolah rendah di Klawang yo. Stat balik dorjah satu, bia cikgu ajar kau sifer dua semulo. Manghin masa kau budak2 kan dah di aja kiro-kiro, apo kau sampai tua tak tau tau mengiro.Nak kato bangang kang kok kau maghah, tapi nampak he camtu lah.

    BalasPadam
  2. Memang lah 2 juta .... sebab .... kira dari angka 1juta 985ribu ....1985001..002..003..04..05... DUA JUTA>....

    BalasPadam
  3. aku sokong Rais jadi PM malaysia,idea dia baik,cakap dia bernas,patut dal lama jadi PM malaysia ni mengapa orang UMNO tak sokong dia?

    BalasPadam

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!