rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

30 Jun, 2011

GURUSILAT PUN KAKI BODEK

Bodek jangan tak bodek...dia kata ada satu juta ahli akan berlawan dengan Bersih. Kita tengok siapa sebenarnya pendekar nanti. Mungkin gambar bawah ni antara anak murid dia tak? Kahkahkah....


OMARDIN PULAK ISYTIHAR 'PERANG' DGN BERSIH...

KUALA LUMPUR 26 Jun - Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia (PSSLM) memberi amaran kepada penganjur perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) supaya membatalkan hasratnya itu jika tidak mahu 'berperang' dengan pengamal seni silat di negara ini.

Mahagurunya, Tan Sri Omardin Mauju berkata, adalah menjadi tanggungjawab pengamal seni silat untuk mempertahankan negara sejak zaman pemerintahan kerajaan Melaka lagi dan mereka tidak akan teragak-agak untuk bertindak keras ke atas golongan yang cuba menimbulkan kekacauan serta huru-hara.

"PSSLM yang mempunyai ratusan ribu ahli juga akan turun pada 9 Julai itu sekiranya Datuk S. Ambiga masih mahu meneruskan perhimpunan haram tersebut. Kami tidak akan biarkan perkara itu berlaku kerana jelas sekali ia perbuatan yang menghina negara.

"Kami sebagai golongan pengamal silat merupakan pelindung kepada negara dan sultan sejak beratus tahun dahulu tidak akan berdiam diri. Sekiranya kami tidak mengambil apa-apa tindakan, kami akan dianggap dayus.

"Saya sendiri akan mengetuai persatuan silat ini walaupun saya berkerusi roda, saya akan turun dan berada di barisan paling hadapan. Kami tidak sanggup lagi melihat keamanan negara dipermainkan untuk tujuan politik," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menurut Omardin, PSSLM telah lama berdiam diri dan bersabar dengan tindak-tanduk segelintir golongan seperti Ambiga yang cuba menganggu gugat keamanan di negara ini.

Beliau menasihatkan Ambiga supaya membatalkan segera hasrat menganjurkan perhimpunan itu kerana khuatir tidak akan dapat mengawal emosi anak-anak didiknya jika mereka bertembung pada perhimpunan itu nanti.

"Sebagai pengamal silat, saya tidak boleh beri jaminan bahawa kami hanya akan melaung dan membantah sahaja. Jadi sekiranya tidak mahu perkara tidak diingini berlaku, lebih baik batalkan hasrat untuk menganjurkan perhimpunan haram tersebut.

"Banyak lagi kaedah lain boleh dilakukan daripada berarak di jalan raya dan menyusahkan banyak pihak seperti polis, peniaga dan rakyat. Perkara ini boleh diselesaikan melalui cara meja bulat, jadi gunakanlah saluran yang betul," jelasnya.

.....apa polis buat dengan puak-puak begini yang buat statemant melampau begini..... polis penakut ke?


KENYATAAN TERKINI DARI CEKAK HANAFI:

M NEGERI

Silat Cekak Hanafi haramkan ahli sertai 9 Julai

KUALA LUMPUR 29 Jun - Kira-kira 75,000 ahli Persatuan Seni Silat Cekak Pusaka Ustaz Hanafi diharamkan daripada menyertai sebarang perhimpunan sama ada anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih), Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) atau Himpunan Patriot (Patriot) pada 9 Julai ini.

Pewaris Mutlaknya, Md. Radzi Hanafi berkata, jika persatuan mendapati ada di antara ahlinya berbuat demikian, mereka akan dikenakan tindakan disiplin yang tegas termasuk dilucutkan keahlian.

Justeru katanya, kenyataan Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia (PSSLM) mengenai kesediaan 50,000 ahlinya 'bertempur' pada hari berkenaan tidak melibatkan seorang pun daripada 75,000 ahli persatuan itu.

"Saya juga berharap agar pihak yang mahu menyertai salah satu daripada tiga perhimpunan pada hari berkenaan (9 Julai) supaya tidak memakai pakaian yang tertera logo Silat Cekak Pusaka Ustaz Hanafi.

"Tiada gunanya bagi para pengamal silat menyertai perhimpunan pada hari berkenaan kerana itu bukan agenda kita," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Semalam, Mahaguru PSSLM, Tan Sri Omardin Mauju berkata, seramai 100 guru daripada pelbagai pertubuhan silat akan membuat kata sepakat pada pertemuan Sabtu ini demi mempertahankan keselamatan negara sebagai benteng ketiga selepas tentera dan polis.

Dalam pada itu, Pengerusi Persatuan Waris Malaya, Sheikh Weshal Sheikh Ahmad ketika dihubungi berkata, ahli-ahlinya akan tetap turun bersama Patriot pada 9 Julai ini bagi membantah tindakan pembangkang menggunakan cara subversif bagi mendapatkan kuasa di negara ini.

"Kami menggesa Kementerian Dalam Negeri menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) ke atas penggerak Bersih yang menerapkan fahaman komunisme sebelum keadaan menjadi parah atau kita tengok sama ada kami pula yang akan dikenakan tindakan di bawah ISA," katanya.


Kalau persatuan silat macam ni, baru la orang respect...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!