rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

27 Julai, 2011

UTUSAN PECAH TEMBELANG NAJIB


Facebook Perdana Menteri diserang komen berunsur fitnah

KUALA LUMPUR 26 Julai - Laman sosial Facebook Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak diceroboh pihak tidak bertanggungjawab hari ini yang mengeluarkan komen-komen negatif memburukkan beliau dan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Segala komen berunsur fitnah dan maki-hamun terhadap Perdana Menteri itu dikesan mula dimuat turun ke status Facebook beliau sejak pukul 7 pagi ini dan semakin bertambah sehingga kini.

Mereka yang membuat 'serangan' melalui laman sosial ini dipercayai berpura-pura menjadi peminat beliau sebelum mengambil kesempatan mengeluarkan komen buruk terhadap pemimpin nombor satu negara itu.

Hasil semakan Utusan Malaysia di Facebook mendapati, rata-rata individu yang mengeluarkan komen negatif merupakan penyokong Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) kerana pada profil mereka terdapat logo Bersih dan warna kuning.

Selain Perdana Menteri, turut menjadi sasaran kemarahan dan fitnah kumpulan terbabit melalui Facebook itu ialah isteri beliau, Datin Seri Rosmah Mansor; Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein; Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan akhbar Utusan Malaysia.

Mereka turut memuat turun video dan gambar yang didakwa memperlihatkan perbuatan salah laku Rosmah dan Hishammuddin serta individu-individu yang kononnya menjadi mangsa aniaya kerajaan seperti wanita Mongolia, Altantuya Shaariibu; Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bekas banduan, A. Kugan.

Melalui Facebook tersebut ialah mereka membuat desakan meminta Najib dan Hishammuddin meletak jawatan.

Najib dan isteri turut difitnah terlibat dalam pelbagai skandal seperti isu pembelian kapal selam Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), pesawat Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dan cincin berlian berharga RM24 juta.

Lebih kurang ajar ada yang menulis komen menggunakan bahasa kesat.

Perdana Menteri membuka akaun Twitter dan rakan Facebook beliau bagi memastikan peminat, rakan dan lain-lain peminat Internet berhubung dengannya seperti biasa.

Beliau juga sebelum ini pernah mengadakan pertemuan dengan rakan-rakan Facebooknya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!