rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

08 September, 2011

BUKTI UMNO KAWAN KOMUNIS


Kata dulang Paku serpih, mengata orang, UMNO yang lebih. Pepatah ini memang sesuai untuk UMNO. Hari-hari kutuk Mat Sabu konon sokong Komunis. Tapi diam-diam diaorang boleh pulak kerjasama dengan Komunis. Memang sah UMNO ni parti bangkai. Hilang respect der!!!


DAP dakwa Umno hipokrit


IPOH - DAP Perak tampil membongkar sikap Umno yang dikatakan hipokrit apabila mengecam hebat kenyataan Timbalan Presiden Pas, Mohammad Sabu (Mat Sabu) dianggap membela pejuang Komunis dalam kejadian Bukit Kepong pada 1950 sedangkan mereka (Umno) sendiri bekerjasama dengan Parti Komunis China (CPC) pada Ogos 2010.

Setiausahanya, Nga Kor Ming berkata, memorandum persefahaman (MoU) itu ditandatangani sendiri Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor yang mewakili Umno dengan pihak CPC.

Beliau mendakwa, memorandum tersebut ditandatangani di Beijing, China dan pernah mendapat laporan meluas oleh akhbar tempatan pada ketika itu.

“Umno mengutuk komunis dan melemparkan segala fitnah terhadap Parti Komunis Malaya (PKM) serta cuba menodai nama baik Mat Sabu, tetapi pada masa yang sama Umno secara terbuka telah menjalin hubungan intim dengan ‘bapa’ PKM, iaitu CPC.

“Bak kata pepatah Melayu, ibarat meludah ke langit, akhirnya kena pada muka sendiri. Inilah akibat melakukan dosa fitnah,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Kor Ming berkata, walaupun Umno cuba mengapi-apikan sentimen perkauman dan ideologi kedua-dua parti itu berbeza, tetapi jelas wakil CPC sering diundang menjadi tetamu kehormat khas perhimpunan Agong UMNO yang diadakan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

“Bersama-sama ini saya disertakan keratan akhbar Tengku Adnan tandatangan dengan Setiausaha pusat Parti Komunis Cina dengan senyuman lebarnya.

“Berita ini juga boleh diakses di laman Umno Online,” katanya yang juga Ahli Parlimen Taiping.-sinarharian.

1 ulasan:

  1. umno apco adalah anjing british, keldai komunis dan babi zionis.. kah kah kah

    BalasPadam

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!