rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

22 September, 2011

MAHATHIR PERLEKEH HUKUM HUDUD


Makin tua makin teruk nampaknya orang tua ni. Tak tau la nak komen apa lagi. Selagi dia masih bernafas, selagi itulah dia ni suka perlekeh hukum hudud. Itulah dianya Mahathir yang suatu masa dulu amat penulis kagumi. Tapi makin hari makin menyampah pulak rasanya. Patut pun arwah bekas Presiden PAS, Ustaz Fadhil Noor minta tuhan panjangkan umur Mahathir supaya dia dapat kesedaran. Rupanya dah tua pun makin teruk. Berangan lagi nak jadi orang politik. Cuba korang baca berita yang tersiar di utusan di bawah ni. Menunjukkan pendapat seorang tua yang makin tersimpang jauh...

Laksanakan hukum hudud segera


DR. MAHATHIR Mohamad ketika menyampaikan syarahan Perdana Za'ba di Universiti Pendidikan Sultan Idris, semalam. – BERNAMA

TANJUNG MALIM 21 Sept. – Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini mencabar Menteri Besar Kelantan, Datuk Seri Nik Abdul Aziz Nik Mat supaya melaksanakan hukum hudud dengan segera memandangkan beliau bukan lagi seorang Perdana Menteri.

Ini kerana, selama menjadi pemerintah negara, beliau sering dianggap sebagai penghalang kepada pelaksanaan hukum tersebut di negeri itu.

“Saya bukan Perdana Menteri dah, pasal apa tak laksanakan (hudud).

“Pergilah tanya Najib (Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak) kalau dia nak bagi... Ini dia (Nik Aziz) asyik salahkan saya kononnya kerana saya, (Pas) tak dapat laksana hukum hudud,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menyampaikan syarahan perdana Za’ba bertajuk Mampukah Malaysia Menghadapi Cabaran Imperialisme Bentuk Baru anjuran Institut Peradaban Melayu dan Pejabat Kursi Za’ba, Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai hasrat Pas untuk melaksanakan hudud di negeri itu biarpun ditentang hebat oleh sekutunya dalam pembangkang.

Sebelum ini Nik Abdul Aziz pernah dilaporkan berkata bahawa Dr. Mahathir merupakan individu pertama yang menghalang kerajaan negeri Kelantan daripada melaksanakan hukum hudud dan bukan Pengerusi DAP, Karpal Singh.

Dalam pada itu, Dr. Mahathir turut membidas pemimpin negeri itu yang lebih banyak bercakap tentang politik daripada memberi didikan agama secukupnya kepada rakyat khususnya golongan muda.

Ini kerana, jelas beliau, sekiranya pemimpin negeri berkenaan menerapkan nilai dan hukum agama maka sudah pasti kes-kes HIV/Aids yang mencatat angka tertinggi di negeri itu berbanding negeri lain tidak akan berlaku.

“Negeri lain tidak ada hukum hudud pun, macam mana kita kawal (rakyat). Ini dia tidak kawal, dia tidak ajar agama betul.

“Kalau kawal betul orang akan tolak perbuatan yang membawa kepada penyakit Aids... Ini dia tidak ajar agama, dia ajar politik, tapi dia (nak) salahkan saya,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Dr. Mahathir mengingatkan rakyat supaya terus menjaga keselamatan negara dan tidak mengambil kesempatan terhadap pemansuhan Akta Dalam Negeri (ISA).

Beliau berkata, biarpun tiada lagi undang-undang yang digubal bagi menggantikan akta tersebut namun rakyat patut mendisiplinkan diri dan tidak berbuat sesuka hati.

“Saya harap rakyat matang dan tidak bertindak sesuatu yang boleh merosakkan negara,” katanya.

Malah Dr. Mahathir berpendapat Malaysia sudah cukup matang dan cekap untuk menjaga dan memastikan keselamatan negaranya sendiri apabila ditanya mengenai kesediaan Amerika Syarikat (AS) untuk membantu merangka undang-undang baru menggantikan ISA.

“Saya fikir kita tidak perlu ikut (cara mereka). Kita pun cekap juga menjaga keselamatan kita. Tak payahlah nak ikut stail Amerika Syarikat,” katanya.

Mengulas mengenai kenyataan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Alam Shah, M. Manoharan yang mahu menukar Jalur Gemilang, beliau berkata: “Ini satu pendapat yang tidak bertanggungjawab. Itu lambang negara kita.”

4 ulasan:

  1. Klu dah tua nk mampuih baik diam2 jeee laaa tau xphm agama.orang tua bangang nk tunjuk hbt pandai tentang hukum allah..

    BalasPadam
  2. Itu pun orang Bn suka kat dia , sama lah benci hudud, sama la benci alQuran...sebab tu le orang Melayu tak kemana

    BalasPadam
  3. Percepatkanlah perlaksanaan hukum Hudud dinegeri-negeri PR sebelum PRU13....Insyaallah PR akan dapat menawan Putrajaya!
    Tolonglah jangan beri alasan yang bukan-bukan untuk tidak melaksanakan Hudud!

    BalasPadam
  4. klw negeri sahaja islam tpi xberi didikan agama xguna juga...statistic kini negeri kelantan la paling bnyak kes perzinaan..hm..
    politik sgt pown xkemana..negeri mcm tu juga..

    BalasPadam

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!