rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

15 November, 2011

PANAS...!!!! AHLI UMNO KUTUK UMNO


Perangai orang UMNO yg buruk ini bukan sahaja dibenci oleh pembangkang, tapi kini mula menjadi buah mulut orang2 UMNO sendiri. Lihat bukti di bawah. Mereka saling mengutuk perangai buruk pemimpin UMNO di jerantut, Pahang. Sedih sungguh tengok pemimpin Melayu macam ni...



BERLUMBA LUMBA MILIKI KERETA MEWAH DI UMNO BAHAGIAN JERANTUT.. APA CERITA KEPERLUAN RAKYAT MARHAEN??????


SALAM SEMUA.

Apa rakyat mahukan? Mestikah tunjuk kemewahan kepada rakyat marhaen? Dari mana datang sumber kemewahan itu? Adakah nasib rakyat terbela? Adakah golongan muda akan mendekati golongan mewah ini? Mahukah UMNO kalah pada PRU 13? Pernahkah terfikir didalam kotak pemikiran pemimpin pemimpin ini?

Penulis menanya soalan seperti itu supaya pemimpin pemimpin UMNO Bahagian Jerantut terfikir apa kehendak rakyat Jerantut. Mereka sibuk dengan pakaian perwakilan mesyuarat UMNO berkain linen, berkereta mewah sehingga hendak menyebut sampai terbelit lidah, jam di pakai puluhan ribu harganya, pen jena mount blanc. Bila rakyat menanggih simpati meminta bantuan sedikit langsung tidak di layan oleh mereka pemimpin tersebut. Berani kah golongan muda bertemu dengan mereka ini semua dgn gaya kemewahan mengalahkan anak raja Mesir mewah nya? Berani kah pengundi pengundi kampung yang pagi makan pagi, petang makan petang menegur golongan mewah ini jika golongan mewah ini bertandang ke kampung kampung. Nak hampiri kereta pemimpin itu sudah mula mereka kecut perut apatah lagi menyentuh nya. Akan adakah sifat mesra pemimpin dan rakyat itu? Tentu tiadakan.

Bezakan pemimpin dahulu dan sekarang. Dari pemeriksa kira kira, naik ke ajk bahagian hingga peringkat lebih tinggi di bahagian semua nak tunjuk hebat dengan kemewahan mereka masing masing. Kalau sebut tentu mengerunkan pembaca. Penyelaras dun mahupun pegawai khas sahaja bermewah kesana kemari.Peringkat atasan pula dengan Hummel H3, Scirocco, Skyline, Bmw 5 series, Mercedes, Lexus, Honda, Audi dan bermacam macam jenis lagi.

Dahulu mereka ini semua tiada apa apa, apabila dapat jawatan di dalam UMNO, tidak sampai setahun tiba tiba kemewahan mereka tidak terfikir akal langsung. Bukan penulis dengki atau menolak ketentuan yang Maha Esa. Tetapi penulis pelik kenapa rakyat tidak dibela langsung oleh mereka mereka ini. Kalau rakyat begini, 5 tahun akan datang tetap begitu juga.

Perlu di ingat kepada mereka mereka ini semua. Kuasa mengundi ditangan pengundi. Adakah kemewahan akan kekal jika hilang kuasa itu semua. Rakyat sekarang tidak mahu bila pilihanraya nanti wang sampai kedepan pintu rumah mereka, tidak mahu kain pelikat atau batik dijadikan rasuah kepada meraka. Mereka semua cuma mahukan kehidupan yang dibela untuk keluarga mereka pada masa akan datang. Itu saja...

Kemewahan ada batasannya.....Kalau melampau sangat terima lah akibatnya nanti.



KOMEN-KOMEN DARI PEMBACA BLOG 44sikulipat.blogspot:




Posted by patpatsikulipat at 7:17 PTG
E-melkan Ini
BlogThis!
Kongsi ke Twitter
Kongsi ke Facebook

Reactions:
33 comments:

Tanpa Nama berkata...
dengki la tu

31 Oktober 2011 7:42 PTG
Tanpa Nama berkata...

mmg btol yg dikatakn patpatsikulipat. mampos aku x undi pru 13. klu kaya untuk melayu xpe. ni habis jual ke cina. babi pnya org mcm ni.

31 Oktober 2011 7:51 PTG
Tanpa Nama berkata...

Rakyat marhaen depa punya pasal lah nak hidup ke nak mampus ke apa pemimpin peduli?.yg penting poket pemimpin sentiasa penuh.

31 Oktober 2011 8:42 PTG
Jerayawara berkata...
motif...???? tulis jerlah.. sape2 orangnya, malas tul main teki2 nie...

31 Oktober 2011 9:39 PTG

Admin. Jerantut Daily berkata...
tuan,
mohon linkkan blog Jerantut Daily ~ http://jerantutdaily.blogspot.com/ , terima kasih,

31 Oktober 2011 10:19 PTG

Tanpa Nama berkata...
yb shukri p.tawar yg paling miskin. pakai kereta perdana cbb3, ttpi hospital dia boleh beli 30 kereta bmw cash. jual jgn tak jual. lim a chap tnggu tanah felda pulak.

31 Oktober 2011 10:22 PTG

Tanpa Nama berkata...

nik pak supir pon kaya jga. ada gigi emas. punahsihat kpd yb x ckp inci tu.

31 Oktober 2011 10:24 PTG
Tanpa Nama berkata...

SU BAHAGIAN ZUKARMI PUN ADA BELI KERETA MERCEDES TERBARU, NO PLAT 2 ANGKA LAGI. BARU SEMINGGU JD SUB DAH KAYA. MAMPUS UMNO JERANTUT OOO. SIKIT HARI LAGI JUAL BATU PELIR LAH ORG MELAYU.

31 Oktober 2011 10:27 PTG

patpatsikulipat berkata...
Jerantut Daily sudah di link kan. Terima Kasih.

31 Oktober 2011 10:42 PTG

Tanpa Nama berkata...
mana x byk keta mewah. merompak serata ceruk. wan amizan merompak.hj nazri merompak,shukri perompak, hjrusdi merompak, spe lgi.ramai sungguh kaki sebat harta rakyat nya. kasi tukar semua ini perompak. ganti yg baru.baru umno aman.

31 Oktober 2011 10:47 PTG
kebenaran umno berkata...
sangat setuju dgn apa yg di utarakan olh patpat. semua nya kenyataan didlm umno sekrg ni. kemewahan melampau yg diutamakan. bkn hnya di jtut, semua tempat bang. ko x da kereta mewah ko mesti mampus. ko lah raja klo ada bmw.

31 Oktober 2011 11:21 PTG
Kutukan Dewata berkata...
bersyukurlah dengan apa yang kita ada.mereka nak merompak mereka punya pasal.jangan kita ikut perangai mereka sudah.Tuhan maha memerhati.syabas saudara patpatsikulipat.Tulisan yang sangat menarik.wa tabik lu.banyak berani!!!

31 Oktober 2011 11:28 PTG
Tanpa Nama berkata...
anon 10.27 ptg

anda jgn jadi pembohong. nak rosak kan umno. Sub mana ada duit nak beli kereta mewah. jgn jdi penfitnah, sub tu tgh pening nak jaga tengku lan lagi. banyak kena ada duit. dulu tk per lah ada dato zali. sudah sudahlh.tak takut dosa ke jadi pemfitnah.

31 Oktober 2011 11:44 PTG

benci kpd yg ego berkata...
woooooooooosss patpatsikulipat buat gempar lagi. bagusssssssss!!!!! pendapat yg sgt tepat kpd umno jerantut. tk senang PM pergi haji mcm ni. kiasan yg ditulis sgt pedas bercili. ganyang cukup2, biar semua sedar. jgn sombong sgt dgn kemewahan rakyat punya. cili lagi.

kenyataan yg sgt benar. syabas!!!!

1 November 2011 12:08 PG

chenerong ular berkata...

salam tuan, blog tuan saya dah linkkan ke blog saya, mintak buat yang sama?

1 November 2011 12:54 PG

Tanpa Nama berkata...

salam sahabat patpatsikulipat!!!!apa la nk di kecohkan.ni la melayu x ilang dgn hasad dengki..sepatutnya kita bangga at least boleh bersaing dgn bangsa lain,nk harapkn pat2 siku lipat asyik menabur fitnah jer mcmana nk maju.takkan semua org umno nk tanggung,tuhan bagi akal,kederat guna lah utk berjaya.ni tidak skit2 nk tuduh org bukan2..cuba sdr bongkarkan mcmana dato sri lim ah chap boleh jadi kaya?boleh?maayb ramai org2 jtut nk tau..

1 November 2011 1:17 PTG
patpatsikulipat berkata...

salam semua.
Disini penulis ingin berpesan. Segala comment2 yg tiada kaitan dengan tajuk atau mencarut atau menghina keluarga2 pemimpin tidak akan dilayan sama sekali. Dan admin penulis akan delete terus sebelum di siarkan. Harap ambil perhatian.

1 November 2011 4:55 PTG

Tanpa Nama berkata...

Itulah yang sedihnya. Berkempen menyuruh rakyat mengundi pemimpin, dan bila jadi pemimpin, lupa pula sipemimpin akan AMANAH dan tanggung jawabnya. Yang pelik berlagak pula dengan kesenangan material yang entah dari mana asal usulnya, sedangkan semasa berkempen si pemimpin tidak sebegitu mewah dan kayanya. Jangan diulang perangai "penyangak" ni lamat kan hancur dan musnahlah bangsa dan negara!. Kalau nak cepat kaya ceburilah perniagaan. Kalau nak jadi hartawan politik, mungkin boleh "kaya" sekejap tetapi jika harta yang didapati bukan dari sumber yang diredhai akan kekal dilaknati didunia dan diakhirat. Pemimpin Melayu ingat-ingatlah jangan nak berlagak bila jadi ahli politik. Ada yang macam jadi beruk kena belacan kerana tak tahu bagaimana nak "melagakkan" dirinya Kita tak perlukan penyangak dalam parti! sedarlah diri akan kehinaan yang diwarisi kerana tidak AMANAH!

1 November 2011 11:12 PTG

Jerayawara berkata...
saya suka tengok kereta2 mewah menjalor kat sekitar bandar jerantut ni. dan saya akan lebih bangga kalau yang empunya kereta tu bangsa Melayu.

Ikut demelah nak dapat harte dari mana pun, keje deme, tanggungjawab deme lah, goner nak dibuatnya.. bukan kita yg tadbir duit deme.. bangsa2 lain pun pakai keta mewah jugak...

kadang-kadang sedar tak sedar penyampaian cerita sebenar menjadi lebih sedap dengan ditambah lagi komen-komen yang 'membina' ini. syabas...besar pahalanya..

2 November 2011 10:03 PG

Borokpolitikweh berkata...

44sikulipat, kenapa tak tuduh kas? KAS ade Merc jugek.. Kas nak kabor ke demeh semua. Macam mane umno nak berubah kalau Ketua tak berubah2? demeh tau tak pru 13 nanti yang menjatuhkan Barisan Nasional adalah dikalangan orang umno sendiri. Orang veteran macam kas ni di buang begitu sahaja. bila orang fedup sokong pembangkang demeh cakak kas tak kenang jasa. YB tolong la betulkan balik budaya umno yang sakit ini. Kas sayang umno bukan pemimpin. Harap paham. kalau tak paham nanti PRU13 UMNO bye2..

2 November 2011 12:38 PTG
Tanpa Nama berkata...

mmg btol suka tgk org melayu ada kereta mewah tapi masalahnya kita sebagai islam bantu lah org lain juga. kena tau halal haramnya. ni org kampung yg meleleh air liur. nak beli beras pun susah. harga ismail sabri boleh lah beli. melayu bongok.

2 November 2011 1:46 PTG

peminat setia berkata...
blog pat2silipat 5 star pnya blog. sgt berani menyatakan dgn lantang apa yg berlaku. tahniah. lain kali buka pasal bendahari umno yg tidk bwat keje plok.

2 November 2011 1:48 PTG
beruk politik weh! berkata...
kas sokong amat kalau 44slipat bongkar kisah penyangak bendahari umno pulak.tentu menarik untuk dijadikan iktibar,tolong ye!

2 November 2011 3:58 PTG

Tanpa Nama berkata...

Bala bertali arus datang untuk melenyapkan pemimpin dan UBN. Nampak sangat mereka bermegah2 tunjuk kepda orang susah. Mampos tersungkurlah kali ini. Hidup KITA...

3 November 2011 12:13 PG

Tanpa Nama berkata...
betol dah. ajk dn pemimpin umno jtut mmg teruk. komfem zukarmi beli mecedes harga 300k. smlm kaeh dpt maklumat. plat phg 2 angka. xsampai sbln jdi sub dh merompak. mampus mampus. pat2 siku lipat ni btol dah kuar menda mcm ni. kerayan dh umno ni.

3 November 2011 7:40 PG

Tanpa Nama berkata...

44siku lipat!!!mana posting terbaru?cite hal buruk org UMNO?keluor ke blaka

3 November 2011 2:44 PTG

Tanpa Nama berkata...
Jgn duk tnya knp lim ah chap kaya.kalau x org umno sendiri yg gadai maruah dgn bkrjasma utk kaya dn jual tanah dn ambik balak kat tanah melayu.tnya hj nazri,tnya halim chap? ??hj nazri keta mewah mnjalar kat rumah.apa keje dia? ???duk sembang kedai kopi.projek dpt kat kroni2. . ..dah2lah. Bukak matalah pengikut umno jtut.dulu ye.perjuang kan hak rakyat.skrg nk perjuangkan poket2 org umno yg ada jawaran dlm parti.yg pengikut diorg ni kadang2 tgok kesian.nmpk sgt muka menempel.keje x de.duk ikut bklng punggung diorg je.dpt lepas duit rokok dn minum kat kdai kopi kira oklah agaknya,dah2lah .

3 November 2011 11:30 PTG

Tanpa Nama berkata...
Jgn duk tnya knp lim ah chap kaya.kalau x org umno sendiri yg gadai maruah dgn bkrjasma utk kaya dn jual tanah dn ambik balak kat tanah melayu.tnya hj nazri,tnya halim chap? ??hj nazri keta mewah mnjalar kat rumah.apa keje dia? ???duk sembang kedai kopi.projek dpt kat kroni2. . ..dah2lah. Bukak matalah pengikut umno jtut.dulu ye.perjuang kan hak rakyat.skrg nk perjuangkan poket2 org umno yg ada jawaran dlm parti.yg pengikut diorg ni kadang2 tgok kesian.nmpk sgt muka menempel.keje x de.duk ikut bklng punggung diorg je.dpt lepas duit rokok dn minum kat kdai kopi kira oklah agaknya,dah2lah .

3 November 2011 11:30 PTG
123lekuk berkata...

selagi umno tidak bersatu di jerantut, maka jgn harap lah umno menang dijtut. selagi ada berpuak2 jgn harap lah umno kuat, selagi ada kroni penjilat jgn harap lah umno hebat. selagi ada dengki jgn harap umno setia. wan mizan gaduh dgn dr shukri. tengku lan tak pakai halim chap. cikgu nazlan gaduh dgn haji nazri.haji rusdi control ahli majlis, ahli umno tukang haru ker lagi. macam mana nak kuat. butuh lah. tunggu jer jtut tu. bakal menerima nasib malanglah pada yg buat onar tu nanti.

4 November 2011 7:38 PG

Tanpa Nama berkata...
hahaaa, suka amat aku, bn kala.....

4 November 2011 12:40 PTG

jutawan akhirat berkata...
saudara-saudara ku sekalian.

Berhenti lah mengutuk sesama sendiri.yang penting buat kerja cari makan untuk anak bini.janji halal.orang lain nak kaya dia punya pasallah.Semua harta mereka akan dihisab di akhirat kelak.itu semua kerja Allah.bukan kerja kita nak hisab2 harta orang,nye buat harta dia orang tu dapat secara halal apa nak jawab depan tuhan nanti.

4 November 2011 5:39 PTG
Tanpa Nama berkata...

Tuan buat makluman dan ulasan .. satu gambar pun tak ada. Tunjuklah sikit bukti ke apa ke. Jangan pula tunjuk gambar keta plet luar negeri tapi tulis "ini lah kereta yb itu" tak gentleman la. Tunjuk gambar dengan tuan dia sekali. Baru la betul kan. Tak kan punya banyak kereta yang disebutkan satu gambar pun tak leh tunjuk.

7 November 2011 8:34 PG

Getah Nangka berkata...

Kiamat dua tiga kali pun ..... macam ni jugak la UMNO Jerantut. Baik hok yang dikata ataupun yang mengata tu sama je ...... cumanye sikit atau banyak ...... dapat dan tak dapat. Kalau dapat ke deme ...... senyap je macam tapi kalau tak dapat bertempik ngalah ke gunung berapi krakatoa ..... sama je deme2 nih ....

1 ulasan:

  1. HIDUP INI SINGKAT, TAK PERLU IRIHATI..ALLAH MENJANJIKAN SYURGA BAGI KITA MENURUT PERINTAHNYA.. BIARLAH SI BANGGANG DGN HARTABENDA MEREKA.

    BalasPadam

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!