rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

10 Oktober, 2010

IBRAHIM ALI JADI JURUCAKAP UMNO


Sewaktu Perkasa ditubuhkan, para pemimpin penajanya galak menyatakan bahawa Pertubuhan itu ditubuhkan bagi memperjuangkan orang-orang Melayu tak kira parti mana pun. Konon-kononnya neutral lah. Tapi bila kita lihat satu-persatu kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin Perkasa ini langsung tidak mencerminkan mereka bersifat adil dan tidak berat sebelah. Kenyataan terbaru Ibrahim Ali dalam Sinar Harian seolah-olah beliau menjadi jurucakap UMNO. Betul juga kata penulis Sayuti Omar, kebanyakkan anggoita Perkasa merupakan ahli UMNO reject!!

Utamakan dasar, bukan calon: Ibrahim

PASIR MAS – Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali (Bebas) menyifatkan UMNO dan Barisan Nasional terlalu memilih individu tertentu untuk dicalonkan pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas, 4 November depan.

Ibrahim menyarankan sepatutnya dasar diutamakan dan bukannya calon, malah BN juga seharusnya memberi tumpuan bagi mendapat keyakinan rakyat dan pengundi dengan dasar kerajaan di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Bagi saya pilihan raya di Galas ini sangat menarik kerana ia menjadi petunjuk arah kepada kerajaan untuk Pilihan Raya Umum (PRU) ke 13 nanti sebab itu dasar yang ada perlu difahami rakyat b:agi menjamin kemenangan.

“Kalau kita hanya menumpukan kepada calon, berapa ramai nak cari calon yang baik dan berkaliber macam Tengku Razaleigh Hamzah pada pilihan raya umum nanti. Sebab itu, dasar sangat penting untuk difahami oleh pengundi,” katanya ketika ditemui semalam.

Katanya, sebenarnya perkara yang menjamin kepada kemenangan bagi sebuah parti adalah melihat kepada penerimaan rakyat terhadap parti dengan dasar-dasarnya adalah lebih penting berbanding memberi fokus kepada pemilihan individu yang akan dicalonkan kerana ia hanya lima peratus menyumbang kepada kejayaan parti.

“Kini kita heboh diperkatakan Tengku Razaleigh akan dicalonkan, tetapi beliau sendiri tidak menyatakan apa-apa persetujuan dan sekiranya pada saat akhir beliau tidak bertanding menyebabkan moral jentera dan penyokong parti akan jatuh.

“Berdasarkan pengalaman sebelum ini, kejayaan sesebuah parti dalam pilihan raya adalah bergantung kepada isu nasional yang dimainkan. Oleh itu, amat penting untuk BN memberikan fokus kepada memberi kefahaman kepada pengundi Galas mengenai dasar kerajaan,” katanya.-sinar harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!