rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

11 Oktober, 2010

MCA KUTUK PERKASA?


Wah..makin panas rasanya dengan kenyataan terbaru MCA yang mengutuk Perkasa. Macam lakonan je kita tengok. Malaslah nak komen banyak-banyak. Kita tengok pulak apa telatah Perkasa pulak lepas ni:


Pemuda MCA Mahu BN Pisahkan Diri Daripada Kumpulan Pelampau

KUALA LUMPUR, 9 Okt (Bernama) -- Pemuda MCA menggesa kepimpinan Barisan Nasional (BN) memisahkan diri daripada pelampau atau kumpulan pelampau di negara ini.

Ketuanya Datuk Wee Ka Siong berkata langkah ini penting dalam usaha BN melobi sokongan daripada seluruh rakyat, di samping dalam menunaikan tanggungjawabnya untuk menjaga kebajikan semua pihak agar tiada siapa yang tersisih daripada proses pembangunan.

Kata beliau Pemuda MCA sentiasa menentang kumpulan pelampau dan tidak akan tunduk kepada mereka.

"Kami menghormati kontrak sosial dan Perlembagaan Persekutuan. Tapi, kami tidak akan membiarkan Perlembagaan ditafsir sesuka hati mereka.

"Saya ingin tegaskan di sini bahawa kepimpinan Barisan Nasional perlu memisahkan diri secara jelas daripada pelampau atau kumpulan pelampau," kata Wee pada Perhimunan Agung Pemuda MCA Ke-46 di sini.

Dalam ucapannya pada perhimpunan itu yang dirasmikan Timbalan Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai dan turut dihadiri para pemimpin Pemuda parti komponen BN lain, termasuk Ketua Pemuda BN Khairy Jamaluddin, Wee menyelar golongan tertentu yang berangan-angan menjadi wira negara dengan memainkan isu perkauman dan menggelarkan golongan itu sebagai "manusia primitif".

Beliau berkata pemikiran manusia primitif yang gemar meniupkan api perkauman, tidak sesuai lagi pada abad ke-21 ini dan orang ramai tidak suka kepada mereka yang suka menimbulkan keributan atau yang menyamar sebagai wira negara kerana ia tidak bernilai dan tidak memberi makna kepada mereka.

Katanya sikap melampau seperti itu bukan saja tidak boleh diterima dan tidak bersifat membina, malah boleh mengakibatkan banyak kerosakan.

Wee, yang juga Timbalan Menteri Pelajaran, turut menggesa kerajaan supaya menambah saiz kek ekonomi negara untuk membolehkan lebih banyak orang menikmatinya.

Katanya kerajaan perlu menjadi kapten bagi usahawan tempatan, tanpa mengira bangsa dan jenama, dalam mempromosikan produk tempatan di luar negara.

Beliau berkata sejajar dengan usaha negara untuk meningkatkan daya inovasinya, kerajaan wajar mewujudkan Anugerah Inovasi, termasuk menaja projek yang bersifat inovatif atau memberi insentif atau rebat cukai kepada mereka yang terlibat dalam bidang inovatif untuk menggalakkan lebih banyak orang menyertainya.

Sebanyak 888 daripada 1,736 anggota perwakilan pusat menghadiri perhimpunan agung itu.

-- BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!