rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

13 Oktober, 2010

RAIS SURUH IKUT JEJAK SEMANGAT 46


Trend ramai-ramai pengikut PKR keluar parti kini bermula!! Bila sahaja diumumkan pilihanraya kecil Galas akan diadakan tidak lama lagi, maka, seperti selalunya akan muncul muka-muka katak kecil yang akan buat onar kononnya PKR tidak lagi relevan!! Terkini peristiwa keluar beramai-ramai anggota PKR di Felda Lepar di Kuantan baru-baru ini agak menggemparkan kerana kesemua ahlinya 215 bertindak keluar parti. Tapi apa yang menunjukkan kebodohan UMNO Paya Besar, rupanya ahli PKR di situ yang daftar cuma 115 orang tapi yang keluar adalah 215 orang!! Mana datang 100 lagi dey!!! Sementara itu Menteri Penerangan, Komunikasi dan Multimedia, Dato Seri Utama Rais Yatim berkata, penyertaan beramai-ramai anggota PKR memberi isyarat bahawa masyarakat Melayu mula buat perubahan!! Kadang-kadang kelakar juga bila dinilai kenyataan Rais ini. Mungkin beliau teringat sewaktu berada dalam Semangat 46 dulu agaknya yang mana ahli-ahlinya tidak tahan dugaan hingga membubarkan parti ketika itu. Rais sebenarnya tahu trend UMNO setiap kali menjelang sesuatu pilihanraya. Bermula dari pilihanraya Kuala Terengganu, setiap kali diadakan pilihanraya kecil, pasti berduyun-duyun anggota PKR keluar parti. Itu strategi namanya. Lihat sahaja sejarah 1999 apabila PM Najib ketika itu hampir mati karrier politiknya kerana hampir kalah dengan kelebihan undi pos 200 lebih sahaja. Jika dilihat trend anggota PKR keluar parti di kawasan Parlimen Pekan bukan main ramai lagi. Malah, ada dakwaan mengatakan sebenarnya Dato Najib dah kalah ketika itu. Cuma ada 'tangan ghaib' yang menyelamatkannya. Apa pun kita usah bimbang lah dengan strategi UMNO ini. Makin banyak berita keluar cerita tentang katak-katak kecil ini, sebenarnya membuktikan yang Pakatan Rakyat semakin kuat!
Ramai Anggota PKR Sertai Umno Bukti Perubahan Politik Melayu, Kata Rais

KUALA LUMPUR, 12 Okt (Bernama) -- Bilangan anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang semakin ramai menyertai Umno menandakan telah berlaku satu rombakan besar daripada segi pendirian politik, khususnya kepada orang Melayu, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim.

Beliau berkata penyertaan beramai-ramai anggota PKR itu memberi isyarat jelas kepada pemimpin parti itu bahawa masyarakat Melayu sedia membuat perubahan dan meminggirkan politik kekeluargaan.

"Jadi warga dan anggota PKR yang masuk ke dalam Umno yang lebih 200 orang dalam tempoh yang tak lebih dari dua hari ini adalah satu cerminan yang jelas kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim serta kepada Presiden Parti yang juga isteri beliau Datin Seri Dr Wan Azizah (Wan Ismail) dan juga kepada Yang Berhormat Nurul Izzah yang juga anak

perempuan beliau bahawa parti PKR sudah sampai masanya menjadi satu lambangan yang boleh ditinggalkan," katanya ketika diminta mengulas mengenai penyertaan 215 anggota PKR ranting Lepar Utara di Pahang ke dalam Umno hari ini, sekaligus menyaksikan ranting itu dibubarkan.

Rais, yang juga Anggota Majlis Tertinggi Umno, berkata kumpulan yang sedia kembali memasuki perjuangan asas ini akan sentiasa diterima secara terbuka oleh Umno demi untuk perubahan dan berjuang atas nama bangsa, agama dan negara.

"Saya bukan saja bercakap berkaitan kepolitikan negara tetapi saya bercakap demi orang Melayu. Sekarang sudah sampai masanya bagi PKR menyertai Umno di mana Presiden Umno dan juga Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) membuka ruang bagi semua orang seperti ini memasuki semula perjuangan asas bangsa.

"Jadi tanda yang ada pada hari ini adalah tanda positif untuk perubahan dan jika orang Melayu sedar betapa pentingnya politik itu harus dikira dari segi bilangan dan kekuatan, inilah masanya (untuk bersatu) supaya orang 'tak jentik' kita lagi secara berleluasa ataupun memberi bahasa kesat kepada kita, lantaran dikatakan kita sudah mundur atau turun dari segi darjat politiknya," kata Rais.

Beliau berkata PKR seharusnya menjadikan parti Semangat 46 yang mana suatu ketika dulu dalam serba kepayahan cuba memperjuangkan agendanya tetapi akhirnya kembali menyertai perjuangan bersama-sama Umno untuk kepentingan bangsa.

"Diharapkan seruan itu dapat diterima dan kita alu-alukan warga PKR untuk memasuki Umno supaya perjuangan untuk bangsa, negara dan agama terus mencapai kejayaan.

Cara pertama boleh ditunjukkan pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Galas 4 Nov ini. Kita akan lihat bagaimana terjemahan ini dapat dibuat," katanya.

-- BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!