rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

26 Ogos, 2010

SALAH GUNA FACEBOOK CARI NAHAS


Akaun Facebook guna nama Tunku Ismail

JOHOR BAHRU: Polis sedang menyiasat dakwaan mengenai individu yang menyamar dan menggunakan nama Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Ibrahim di dalam laman sosial Facebook.

Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff, berkata satu laporan diterima pihaknya kelmarin mengenai individu terbabit yang dikatakan menggunakan nama Tunku Ismail dalam Facebook menyebabkan timbul kebimbangan banyak pihak kemungkinan ia disalahgunakan untuk tujuan tertentu.
Kita sudah menerima laporan semalam (kelmarin) dan akan menjalankan siasatan mengikut Akta Hasutan, katanya pada sidang akhbar selepas mengetuai perhimpunan bulanan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPPK) Johor di sini, semalam.
Mokhtar berkata, siasatan berkenaan dilakukan IPPK Johor serta Bukit Aman namun masih tiada tangkapan dilakukan.
Sebelum ini, menerusi facebook satu akaun atas nama 'Diari Harian Tunku Mahkota Johore' diwujudkan.
Kewujudan akaun berkenaan didakwa menjatuhkan martabat kerabat Diraja Johor apabila pengendali akaun berkenaan mengaku dia sebagai penasihat peribadi Tunku Mahkota Johor menggunakan nama CikMiky.

Difahamkan dia juga mendakwa bakal menjadi bakal isteri baginda.
Laman terbabit juga difahamkan mewujudkan profil palsu Tunku Ismail dan mereka-reka cerita serta menyamar sebagai Tunku Mahkota Johor.

Bagaimanapun, akaun berkenaan sudah ditutup sejak beberapa hari lalu.

Mokhtar berkata, laman sosial mahupun internet walaupun dianggap sesuatu yang bebas, namun ia tidak boleh digunakan sewenang-wenangnya untuk tujuan tertentu.

Jangan tulis apa yang kita suka kerana ia masih tertakluk kepada undang-undang, dan kes ini kita akan siasat mengikut Akta Hasutan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!