rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

09 September, 2010

BERANI KE IBRAHIM ALI?


Nampak gayanya saham Ibrahim Ali sebulan dua ni mungkin melonjak agaknya di mata Perdana Menteri Dato seri Najib. Apa taknya, hampir setiap minggu ada saja keluar muka si Ibrahim ini dengan macam-macam cabaran. Semua dah tentu maklum apalagi kerja yang boleh Ibrahim Ali buat selain cabar orang itu, cabar orang ini.
Dalam pada itu penulis rasa sangat teruja membaca kenyataan dari Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah yang mencabar Perkasa berdebat hal-hal berkaitan Perlembagaan Negara. Nah kau!

Agak-agak korang lah, apa komen Ibrahim Ali kalau diajak berdebat. Kita semua maklum dari dulu lagi puak-puak ni kalau diajak berdebat akan kecut 'tel##'.
Selalunya si Ibrahim ini akan mengelak dengan memberi jawapan, orang itu masih mentah dalam politik la, tak erlu dilayan la dan macam-macam lagi. Kali ini kita saksikan sendiri apa komen orang yang kononnya Perkasa ini. Kalau takut juga berdebat, elok potong saja 'benda' tu dan buang saja dalam laut.....

Debat: PKR sokong Izzah cabar Perkasa

SHAH ALAM - Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr Syed Husin Ali menyokong tindakan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar yang mencabar Perkasa supaya berdebat berhubung isu Perlembagaan Persekutuan.

Menurutnya, pendirian Nurul Izzah selari dengan dasar Pakatan Rakyat (PR) yang mendukung Perlembagaan Persekutuan termasuk fasal mengenai kedudukan Islam, Raja Melayu serta bahasa Melayu, dan juga kedudukan istimewa Melayu.

“Sangat tepat pandangan Nurul Izzah bahawa frasa ‘hak istimewa’ Melayu tidak wujud dalam Perlembagaan Persekutuan, yang wujud hanya ‘kedudukan istimewa’. Begitu jugalah tidak terdapat slogan ‘ketuanan Melayu’ dalam Perlembagaan.

“Mana-mana perlembagaan negara bukannya seperti al-Quran ciptaan Allah yang tidak boleh diubah oleh manusia. Perlembagaan Persekutuan telah dipinda lebih 40 kali,” katanya, semalam.

Beliau berkata, pandangan dan cabaran yang dikemukakan oleh Nurul Izzah terhadap pemimpin Perkasa juga dilihat menepati sasaran apabila sekurang-kurangnya tiga menteri kanan termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah menegur dan mengecam pandangan yang dikemukakan.

“Pendirian ketiga-tiga menteri itu membuktikan bahawa pucuk pimpinan UMNO hanya bercakap tentang Gagasan 1Malaysia tetapi pada hakikatnya berkongsi pendapat dengan golongan perkauman sempit Melayu.

“Nyata sekali pandangan serta cabaran Ahli Parlimen Lembah Pantai itu menyengat dan mengena tepat pada sasaran,” katanya.

Selasa lalu, Nurul Izzah mendakwa idea ‘hak orang Melayu’ yang dibawa oleh Perkasa hanya satu gagasan ideologi dan falsafah yang tidak berakar umbikan Perlembagaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!