rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

19 September, 2011

PESTA BODEK NAJIB MINGGU INI


Kalau korang nak tengok kaki pembodek, kaki pengampu, balaci dan pencacai politik, minggu ni amat sesuai sekali. Korang bacalah Utusan ke, Berita Harian ke, tengok RTM ke, TV3 ke atau apa-apa lagi media pengampu. Sebentar tadi TV3 menerusi Malaysia Hari Ini, pesta puja puji bodek dan mengampu terus berlangsung. Tetamunya Ti Liar Ker (MCA), Zaini Ujang (Bekas Bernama) dan Zaid Ibrahim (Kita) serta panggilan telefon dengan senator Katak, Ezam Mohd Noor. Puja puji super hebat pada Perdana Menteri. Zaini Ujang dalam hujahnya, mengatakan bahawa isu mansuhkan ISA ni dan lama diperjuangkan...(uweekkk!)

Selama ini siapa yang pertahankan ISA? Cuba buka balik sejarah Perhimpunan Mansuh ISA sebelum ini? Ada ke muka ni? Poraaah...
Cuba korang baca Utusan lak....(aku tak beli pun..baca online je)...ramai juga muka bodek dan ampu. Muka-muka sial ni dulu pertahankan ISA kaw-kaw punya. Alih-alih bila Najib cakap nak mansuh, dia orang buat u-turn balik. Gampang betul..
Najib pulak cakap, dia mansuh ISA bukan sebab desakan pembangkang, tapi demi rakyat. Pembangkang tu bukan rakyat ke Najib? Cakap berbelit-belit. Patut pun pengikut pun berbelit-belit....

ISA dimansuh demi rakyat, bukan atas desakan pembangkang

KUALA LUMPUR 18 Sept. - Pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 1960 adalah demi kepentingan rakyat serta negara dan bukannya atas desakan pihak pembangkang.

Yang Dipertua Pertubuhan Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Azwandin Hamzah berkata, pihak pembangkang tidak seharusnya mengambil kesempatan di atas pengumuman tersebut dengan memberi 'kredit' kepada diri sendiri semata-mata pernah menuntut pemansuhan akta berkenaan.

Katanya, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkuasa untuk mengekalkan akta tersebut dan melindungi kedudukannya tetapi tidak berbuat demikian kerana lebih mementingkan rakyat.

"Jika Perdana Menteri mahu mengekalkan akta tersebut, beliau boleh melakukannya. Kedudukannya sebagai Perdana Menteri akan lebih selamat tetapi beliau tidak melakukannya kerana pernah berjanji untuk mengkaji rasionalnya akta tersebut pada zaman ini.

"Akhirnya beliau mengambil keputusan memansuhkannya sebagai sebahagian daripada proses transformasi negara seperti yang dijanjikan semasa dilantik menjadi pemimpin negara dua tahun lalu.

"Ia membuktikan keikhlasannya. Beliau melakukannya (memansuhkan akta) demi rakyat dan bukannya untuk pembangkang," katanya kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Najib supaya tiada pihak cuba meraih keuntungan politik daripada pengumuman mengenai pemansuhan ISA dan Ordinan Darurat 1969 yang dibuatnya pada 15 September lalu.

Pengerusi Gabungan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Hamidzun Khairuddin pula menyifatkan bahawa pihak pembangkang telah mati langkah untuk mempersoalkan isu keselamatan negara apabila ISA dan Ordinan Darurat dimansuhkan.

"Pembangkang sebenarnya telah check mate dalam isu keselamatan negara ini. Tiada sebab untuk mereka mendakwa keputusan tersebut adalah atas desakan mereka.

"Pada ketika ini mereka (pembangkang) sewajarnya memikirkan cara untuk memecat Anwar (Datuk Seri Anwar Ibrahim) sebagai Ketua Pembangkang apabila pendedahan mengenai skandal video seks yang dikaitkan dengannya telah memasuki fasa kedua," jelasnya.

Sementara itu, menurut Naib Presiden Majlis Belia Malaysia (MBM), Datuk Irmohizam Ibrahim, pembangkang tidak boleh menyatakan pemansuhan kedua-dua akta tersebut sebagai perjuangan mereka kerana ia merupakan komitmen dan iltizam Perdana Menteri.

"Pemansuhan itu juga membuktikan sikap keterbukaan Perdana Menteri untuk membawa Malaysia menjadi sebuah negara maju dan dihormati oleh masyarakat antarabangsa," ujarnya-utusan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!