rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

08 September, 2010

BILA LA MAHATHIR NAK TAUBAT?


Penulis akui suatu masa dahulu sewaktu penulis bertugas di sebuah akhbar Mingguan, Dr Mahathir memang menjadi salah seorang yang penulis amat kagum sekali. Seorang yang bervisi amat jauh. Masa itu penulis sering membaca kutukan serta kritikan dari pembangkang yang menggelarkan Mahathir dengan Maha Firaun. Penulis tak rasa apa-apa pun lagi masa tu. Lebih-lebih lagi ketika zaman Pak Lah menjadi Perdana Menteri. Dr Mahathir seakan-akan terpinggir. Ketika itulah penulis lihat Mahathir mula bersetuju menyertai berbagai-bagai forum yang dianjurkan oleh Pertubuhan NGO yang mirip dengan pembangkang. Peristiwa Mahathir disembur air serbuk lada di Kota Bharu salah satu majlis mirip pembangkang dan ketika itu penulis dapat asakan yang Mahathir sudah mula berubah. Malah ketika berlakunya satu pilihanraya di Ijok menyaksikan pertandingan melibatkan Tan Sri Khalid Ibrahim, secara terang-terang Mahathir mahu Tan Sri Khalid menang. Ini sedikit sebanyak penulis rasakan dalam banyak perkara, tindakan Mahathir banyak menguntungkan pembangkang ketika itu. Ternyata Pilihanraya Uum ke 12 membuktikan ianya benar berlaku. Tapi selepas Dato Seri Najib mengambil alih kepimpinan dari Pak Lah, Mahathir seolah-olah kembali 'menjadi gila'. Kenyataan demi kenyataan dikeluarkan oleh Mahathir menggambar seakan-akan beliau kembali menjadi Perdana Menteri. Penulis jadi semakin meluat. Paling terbaru kritikan Mahathir kononnya Pas telah menyeleweng dari perjuangan Islam sebenar. Bukan main hebat lagi kata-kata Mahathir ni. Seolah-olah dia sekarang pejuang Islam no wahid!! Elok saja kita nasihat Mahathir, tak payahlah nak nasihat orang lain. Anak dia sendiri pun terlibat dengan syarikat arak. Betulkan dulu family tu. Apa pun penulis teringin sangat nak tengok Dr Mahathir akan berubah suatu hari nanti dan bertaubat dengan apa yang telah beliau lakukan selama ini. Kenyataan terbaru Mahathir seperti laporan di bawah:

Dr. Mahathir selar Pas jual agama demi politik

KUALA LUMPUR 7 Sept. - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad menyelar tindakan pemimpin Pas yang sanggup menjual agama Islam demi survival politik bagi mendapat sokongan pihak tertentu.

Menurutnya, pemimpin Pas amat cekap memanipulasi pemikiran dan menukar tafsiran dalam apa-apa isu sekali pun bagi menjadikannya selari dengan kehendak rakan bukan Islam.

Katanya, mereka yang kononnya mendakwa sebagai pejuang Islam sebenarnya secara nalurinya perjuangan mereka langsung bukan untuk memartabatkan Islam tetapi mengenepikannya.

"Kita lihat bagaimana mereka yang kononnya pejuang Islam ini sanggup menukar tafsiran terhadap Islam kerana politik.

"Kalau dulu mereka kata bekerjasama dengan orang kafir kita akan jadi kafir, tetapi kini mereka melakukan perkara sama dan dipertahankan sehingga ke tahap luar biasa.

"Umpamanya, isu ternakan babi dekat dengan kampung Melayu, mereka mengatakan dalam al-Quran tiada menyebut mengenai ternak babi, hanya tak boleh makan babi, kalau nak ternak atau nak lakukan apa-apa tiada larangan dalam al-Quran," katanya dalam wawancara khas bersama UMNO-Online di sini, hari ini.

Dr. Mahathir berkata, pimpinan Pas sanggup melakukan apa sahaja demi memastikan kepentingan politik mereka terjamin dan menghalalkan apa yang mereka lakukan.

Beliau memberikan beberapa contoh seperti tindakan Pas menuduh UMNO kafir apabila bekerjasama dengan MCA dan MIC tetapi kini mereka melakukan perbuatan sama apabila bersekongkol dengan DAP.

Pas juga, katanya, menghalalkan tindakan khatib mendoakan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dalam khutbah Jumaat bagi menggantikan Yang di-Pertuan Agong dengan alasan untuk menarik bukan Islam kepada Islam.

"Mereka pintar memberi penjelasan, menukar pemikiran mereka kerana yang menjadi mangsa adalah Islam dan orang Islam sendiri," katanya.

Seterusnya, Dr. Mahathir juga membangkitkan kes Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Ching yang memasuki ruang utama solat Surau al-Huda, Kajang, yang disokong dan langsung tidak dibantah Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Beliau amat kecewa dan sedih dengan tindakan itu berkata, Pas menggunakan Islam sebagai sebagai alat untuk mendapat sokongan di kalangan umat Islam tetapi mereka sebenarnya bukan pejuang Islam seperti yang digembar-gemburkan itu.

"Jika Islam itu menjadi halangan untuk dapat sokongan orang bukan Islam, mereka sanggup cari jalan supaya Islam itu dikebelakangkan sikit.

"Contohnya dalam soal hukum hudud, semua itu diketepikan. Begitu juga dengan negara Islam, ia juga diketepikan supaya dapat sokongan bukan Islam, itu memang naluri Pas.

"Itu Pas guna Islam untuk memancing undi. Dari dahulu memang macam itu," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!