rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

23 September, 2010

RUSLAN KASSIM KEMBALI BERSUARA


Lama juga rasanya Ruslan Kassim ni mendiamkan diri. Ingatkan dah tak mahu berpolitik lagi. Nak tumpu bisnes direct selling je. Tapi penulis rasa, sejak Perkasa wujud di muka umi ini, seakan-akan menjadi talian hayat baru bagi Ruslan Kassim. Tuah dan untung dalam UMNO belum nampak lagi walaupun dia lebih dahulu 'bodek' Najib berbanding Ezam Kotak yang masuk last minit.Tapi tuah Ezam lebih menjadi. Mungkin strategi silap kot, wahai Roslan. Tapi tak mengapa, Perkasa kini mempunyai kuasa baru yang telah membuktikan betapa UMNO lemah-selemahnya. Orang UMNO tak mahu UMNO lagi. Dia orang mahu Perkasa. Penulis sebenarnya tak nampak mana hebatnya Perkasa ini. Setakat terlolong-lolong lepas tu buat laporan polis. Nurul Izzah cabar Perkasa berdebat, ingatkan Perkasa akan sahut cabaran. alih-alih buat laporan polis. Ibarat macam ni la. Kita ajak kawan kita lawan hujah tapi rupa-rupanya kawan kita tu penakut, terus dia report kat mak dia kata kita ni ugut nak buat dia. Berbalik tentang kenyataan Roslan di bawah, rasa nak tergelak pun ada. Macam la dia bagus sangat. Macam la dalam UMNO tu ada keterbukaan sangat. Apatah lagi Perkasa. Mana hilangnya Timbalan Presiden Penaja Perkasa tempohari, Fuad Hassan? Cantas mencantas pun banyak dalam Perkasa. Satu ayat yang tak boleh blah bak kata budak-budak sekarang, "Pemilihan PKR kali ini penting bagi menentukan nasib parti itu sama ada terus berkubur atau sekadar 'nyawa-nyawa ikan,". Hahaha....siapa sebenarnya ke arah itu? Perkasa atau UMNO. Mengikut risik-risik yang didengar, Penubuhan Perkasa akan mempercepatkan talian hayat UMNO, betul ke?

SHAH ALAM – Proses pemilihan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang dikatakan diamalkan secara terbuka hanyalah untuk meraih sokongan rakyat demi ‘survivor’ politik parti itu.

Bekas Ketua Penerangan PKR, Ruslan Kassim berkata, pemilihan PKR secara realitinya tidak pernah mengamalkan keterbukaan sebaliknya akan memihak kepada calon yang mendapat ‘restu’ Penasihatnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Memang tidak ada keterbukaan dalam pemilihan PKR. Apa yang diperkatakannya hanya strategi dan cakap-cakap politik bagi mengaburi rakyat.

“Malah, demi kuasa dan kepentingan peribadi mereka (pemimpin PKR) akan melakukan apa sahaja dan hanya calon yang direstui Anwar akan berjaya bagi merealisasikan peribadi,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Beliau berkata, PKR sejak dari awal penubuhannya memang mengamalkan budaya menunding jari dan meletakkan kesalahan pada orang lain.

Ruslan berkata, pemilihan PKR kali ini dilihat lebih penting bagi menentukan nasib parti itu dan memenuhi cita-cita merampas kerajaan.

“Pemilihan PKR kali ini penting bagi menentukan nasib parti itu samada terus berkubur atau sekadar ‘nyawa- nyawa ikan’,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!