rakan-rakan blog ini

PRODUK UNTUK PENGANTIN LELAKI

.

.
Info : Blog ini baru sahaja diaktifkan secara rasmi 15hb Ogos 2010 yang lalu. Penulis merupakan seorang bekas wartawan yang pernah bertugas dibeberapa akhbar tanahair. Lebih 20 tahun bertugas sebagai wartawan sebelum ini. Jadi, menyedari betapa pentingnya kebenaran itu ditegakkan, Penulis membuat keputusan menulis secara aktif di blog ini. Semoga Allah memberkati niat baik saya ini

Halaman

12 September, 2010

SAMANLAH SAYA..!!


Seperti yang penulis pernah maklumkan sebelum ini, nampaknya si Zahrain tersilap langkah untuk menonjol popular di akhbar-akhbar. Akhirnya tindakan beliau boleh memakan diri sendiri. Katanya dalam satu temuramah akhbar "saya sedikit pun tidak gentar". Betul ke? Atau sedikit je tidak gentar tetapi 'banyak' yang lagi gentar? Haha...penulis nak tengok sangat oeang yang macam ni jenis mulut laser tak bertempat mendapat habuan mereka sebagai pengajaran. Tengok apa dah jadi pada Ibrahim Ali. Siap ugut BN yang kononnya dalam pilihanraya umum ke 13 akan datang hanya 30% saja akan undi Barisan Nasional. Habis...selebihnya undi siapa? Ibrahim Ali ke?...Kah...kah..kah.. Sedikit pun saya tidak gentar - Zahrain

KUALA LUMPUR 11 Sept. - Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim berkata, beliau sedikitpun tidak gentar dengan hasrat Ketua Pegawai Eksekutif The Malaysian Insider, Jahabar Sadiq untuk mengenakan tindakan undang-undang ke atasnya.

Malah beliau mengalukan-alukan tindakan itu kerana percaya ia akan mendedahkan lagi kebenaran berhubung dakwaan yang mengaitkan Jahabar dengan beberapa orang pemimpin Benteng Demokrasi Rakyat Indonesia (Bendera).

''Apabila prosiding bermula sudah pasti pelbagai maklumat dan rahsia akan terdedah dan hanya dua pilihan sahaja yang ada pada Jahabar sama ada saman tersebut memihak kepadanya atau sebaliknya.

''Oleh itu, saya sedia disaman pada bila-bila masa sahaja dan saya sedikit pun tidak gentar. Samanlah, namun sehingga kini surat saman Jahabar masih belum saya terima,'' katanya kepada Mingguan Malaysia hari ini.

Sebelum ini Zahrain telan mencabar Jahabar menjelaskan hubungannya dengan pemimpin-pemimpin Bendera bagi memastikan tiada unsur pengkhianatan dilakukan ke atas Malaysia.

Tiga pemimpin Bendera yang dikatakan mempunyai hubungan dengan Jahabar ialah Mustar Bona Ventura (Koordinator Bendera), Adian Napitulupu dan Serdi Semaun.

Bagaimanapun, Jahabar menafikan hubungan tersebut dan ekoran itu beliau turut membuat laporan polis serta bercadang untuk menyaman Zahrain kerana mendakwa telah memfitnahnya.

Zahrain dalam pada itu, sekali lagi mencabar Jahabar menafikan hubungannya dengan Adian apabila pemimpin Bendera itu mengakui pernah berkomunikasi dengannya sewaktu bertugas sebagai wartawan di Indonesia.

''Di dalam news.okezone.com ada disiarkan pengakuan Adian bahawa dia pernah berkomunikasi dengan Jahabar sewaktu Jahabar bertugas sebagai wartawan di Indonesia.

''Mengapa sehingga kini Jahabar mendiamkan diri? Mengapa tidak dinafikan sahaja kenyataan Adian ini? Itu sebab saya tidak gentar disaman kerana kenyataan saya berasas,'' soal Zahrain.

Sementara itu beliau menyokong cadangan supaya portal berita itu ditutup sekiranya terbukti berita- berita yang disiarkan menjejaskan keselamatan negara.

Beliau berkata, tiada gunanya pihak kerajaan membenarkan portal berita berkenaan meneruskan operasinya jika kewujudannya langsung tidak memberi faedah kepada rakyat dan negara.

Apatah lagi beliau berkata, dalam keadaan Jahabar didakwa mempunyai hubungan beberapa orang pemimpin kumpulan.

''Rakyat Malaysia tidak memerlukan media seperti ini terutama dalam keadaan Ketua Pegawai Eksekutifnya telah didakwa dikaitkan dengan beberapa orang pemimpin Bendera iaitu sebuah kumpulan anti-Malaysia..

''Oleh itu, isu yang saya bangkitkan ini ada kaitan dengan keselamatan. Kerajaan tidak harus berkompromi dalam isu tersebut dan perlu bertindak tegas termasuk menutup operasi portal berita The Malaysian Insider,'' katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERKASA PEKIDA KENA HALAU?

KUASA RAKYAT

LAKI BINI KENA SEPINA

kebangkitan rakyat

kebangkitan rakyat

SEJARAH TERCIPTA: ANWAR BEBAS..!!!